نائب رئیس پارلمان عراق خواهان تعیین تکلیف سریع پرداخت بدهی‌های کشورش به ایران شد

تهران - ایرنا - نائب رئیس اول پارلمان عراق خواهان جدا کردن مساله برق این کشور از درگیری های سیاسی منطقه ای و بین المللی و تعیین تکلیف سریع پرداخت بدهی‌های عراق به ایران شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از سایت میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق خواستار جدا کردن مساله برق کشور از درگیری های سیاسی منطقه ای و بین المللی شد.

وی گفت که عراق از سال ۱۹۳۲ کشور مستقلی است و به آمریکا و هیچ کشور دیگری و تحت هیچ شرایط یا هیچ زمانی اجازه نمی دهد، آن کشور سلطه خود را بر حاکمیت و یا اقتصاد عراق اعمال کند و یا تلاش کند ملتی را که از جنگ رنج دیده، از طریق ایجاد بحران کنونی برق آزار دهد.

المندلاوی افزود که بحران کنونی برق یکی از بازتاب های دخالت در امور کشور و تلاش برای باقی نگه داشتن آن تحت استکبار که نظم جهانی و نیروهای مسلط بر آن، شناخته می شود، است.

نائب رئیس اول پارلمان عراق بر لزوم فاصله گرفتن از استفاده از پرونده های حساس این چنین که به منافع مردم و ثبات آن در آینده آسیب می زند، تاکید کرد.

وی از وزارت خارجه و کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خواست فورا و با همه راه های دیپلماتیک موجود با امریکا، بدهی به ایران بابت واردات گاز و پایان رنج مردم عراق در سایه افزایش گرمای هوا و قطعی تقریبا کامل برق را تعیین تکلیف کنند.

سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر گفته بود که این وزارتخانه به صورت کامل بدهی ها به ایران را پرداخت کرده، اما مسائل مرتبط با بانک تجارت عراق به دلیل تحریم های آمریکا مانع تحویل طلب ایران می شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز با تکذیب قطع صادرات گاز به عراق گفت: به‌دلیل اختلالی که در عملکرد شبکه گاز در غرب کشور به‌وجود آمده، صادرات گاز به عراق کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha