۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85164944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مشترکان کم مصرف برق در لرستان اهدا شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکان کم مصرف استان در سال گذشته اهدا شده است.

مهران امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان به ۲۲۸ هزار مشترک خانگی کم مصرف برق لرستان هدیه داده شد و مشترکان کشاورزی، اداری و تجاری ۱۱.۵ میلیارد تومان هدیه دریافت کردند.

وی اظهار داشت: در حوزه صنعت هفت میلیارد تومان، حوزه کشاورزی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اداری ۷۰ میلیون تومان، تجاری ۸۸۰ و سی ان جی ها ۳۷۰ میلیون تومان پاداش کم مصرفی به مشترکان پرداخت شده است و بر اساس پیش بینی وزارت نیرو امسال ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصارف برق خانگی کشور محقق می شود که سهم لرستان از این رقم طی سال گذشته معادل ۴.۸ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان همچنین در خصوص سیاست های تشویقی وزارت نیرو برای مصرف کمتر گفت: در مورد مصارف کمتر از ۱۵۰ کیلووات، به ازای هرکیلووات ساعت مصرف کمتر از میزان مشخص شده، ۲ هزار تومان، مصارف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات یکهزار و ۵۰۰ تومان، مصارف ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات یکهزار تومان و ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات، ۵۰۰ تومان به ازای هر واحد صرفه جویی به مشترکان هدیه داده می شود.

امیری ادامه داد: طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و خیابان های اصلی نیز پارسال در کل کشور اجرا شد که در این راستا ۵.۷ مگاوات صرفه جویی شبانه در لرستان صورت گرفت و طی سال های آینده با افزایش تولید، این طرح به اتمام می رسد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ادارات لرستان موظف به صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف در ساعات کاری هستند تصریح کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل گرم و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، ساعات کاری ادارات تغییر یافته است و همه آنها موظف هستند طی ساعات کاری ۳۰ درصد و در عصر و شب ۶۰ درصد صرفه جویی داشته باشند و در صورت بی توجهی به این امر، فهرست آنها به مدیریت بحران استان اعلام می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون مصرف برق بخش کشاورزی استان کاهش یافته اما ۶ درصد در بخش صنعت و پنج درصد در بخش عمومی افزایش نشان می دهد که لازم است مشترکان برای جلوگیری از خاموشی، در ساعات اوج بار مصرف، صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

۶۵۰ هزار مشترک برق در لرستان وجود دارد که ۸۰ درصد آنها مربوط به بخش خانگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha