۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85163892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا درباره ناتو و اوکراین

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، وزیران خارجه ترکیه و آمریکا تلفنی درباره ناتو و اوکراین گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» درباره مسائل مربوط به ناتو، سوریه و اوکراین گفت وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در مورد نشست سران ناتو که طی چند روز آینده در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار می‌شود، گفت وگو کردند.

فیدان و بلینکن همچنین درباره تمدید ساز وکار سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزی و همچنین تحولات اخیر در اوکراین رایزنی کردند.

رهبران ناتو ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیر) در ویلنیوس برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس سران ناتو دیدار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، پس از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، دو کشور فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه کردند که این درخواست باید به تائید تمام ۳۰ عضو این پیمان نظامی برسد.

ترکیه از زمان ارائه این درخواست، با اعلام شروطی از این دو کشور خواست که از "مخالفان کُرد و حامیان پ. ‌ک. ‌ک" در کشورشان میزبانی نکرده و از آنها حمایت نکنند و افراد مظنون را به ترکیه تحویل دهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش تر اقدامات کشور سوئد برای جلب رضایت آنکارا و احراز شرایط پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ناکافی خواند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha