باید در جلوگیری و برخورد با فرار مالیاتی جدیت نشان داد

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: اداره امور مالیاتی باید در اخذ مالیات از افراد خوش‌حساب پشتیبانی و حمایت کند و در جلوگیری و برخورد با فرار مالیاتی جدیت نشان دهد.

به گزارش ایرنا، عابدین خرّم روز شنبه در دیدار با مدیران سازمان امور مالیاتی استان به مناسبت هفته مالیات با بیان اینکه مالیات یک فریضه ملی و شرعی است، افزود: راه‌های فرار از مالیات و درآمدهای درشت باید شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید منطق بر مالیات‌گیری حاکم شود، اظهار کرد: افراد فراری از مالیات، از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و باید درآمد درست خود را اعلام کنند و مالیات خود را نسبت به درآمد بپردازند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور، گفت: مالیات سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و پایدارترین منبع اداره کشور بوده و جایگزین درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهاست.مالیات سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و پایدارترین منبع اداره کشور بوده و جایگزین درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهاست.

خرّم با تاکید بر اینکه در تمام نقاط دنیا اداره اقتصاد داخلی، متکی بر درآمدهای مالیاتی به عنوان منبعی پایدار است، ادامه داد: سیاست‌گذاری مالیاتی دولت، کم‌ کردن فاصله طبقاتی در وصول مالیات است.

وی یادآور شد: این سیاست نیازمند تدوین قوانین مناسب است تا نقش اعمال سلیقه در وصول مالیات به حداقل برسد و نخستین، مهمترین و بدیهی‌ترین مساله‌ در مالیات این است که دستگاه مالیاتی بدون تبعیض و سلایق شخصی انجام‌ وظیفه کند.

خرّم افزود: امور مالیاتی باید تلاش کند که نگاه سلیقه‌ای در وصول مالیات از بین برود؛ هرچند در زمان کنونی این نگاه نسبت به گذشته به حداقل رسیده ولی لازم است در بین مالیات‌ دهندگان اعتماد ایجاد شود.

امسال تعداد اظهارنامه های مشاغل ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تعداد اظهارنامه های مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ ارائه شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

عیسی اروج‌زاده افزود: سهم مالیات مشاغل آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ از کل مالیات وصولی استان ۹.۸۳ درصد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha