ایوان قابلیت معرفی به عنوان شهر خلاق یونسکو را دارد

ایلام - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شهر ایوان می‌تواند به عنوان شهر خلاق یونسکو معرفی شود و باید به سمت ایجاد نشاطی برویم که برگرفته از سنت و زیست‌بوم مردم این خطه است.

به گزارش ایرنا، سید مجید امامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس شهرستان ایوان در دیدار با مسئولان و هنرمندان این شهر اظهار کرد: با مشاهده این نمایشگاه روشن است که شهرستان ایوان هنرمندان بسیار مستعد و خوبی دارد، امیدواریم که انجمن مد و لباس این شهرستان به زودی برقرار و زمینه تعامل و ارتباط هنرمندان این حوزه با کارگروه مد و لباس کشور فراهم شود.

وی با تحسین برگزاری جشنواره تئاتر طنز استان به میزبانی شهرستان ایوان در راستای ایجاد نشاط و امید در جامعه یادآور شد: از همین جا برای برگزاری با کیفیت و مناسب جشنواره تئاتر طنز استانی به میزبانی ایوان قول مساعدت می دهیم و امیدواریم که شاهد برگزاری جشنواره منطقه‌ای طنز در این دیار باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: باید از نشاط و شادی‌های تقلیدی پرهیز شود و اطلاع دارم که در حوزه اشتغال و پرداختن به معرفی بلوط، ایده ها و کارهایی در این شهرستان صورت گرفته است؛ قطعا اگر این ایده ها پرداخته شود و به سرانجام برسد؛ ایوان هم می تواند به عنوان شهر خلاق یونسکو معرفی شود.

ایوان قابلیت معرفی به عنوان شهر خلاق یونسکو را دارد

وی افزود: اگر زیرساخت ها مهیا شود می توانیم شاهد افتتاح گنجینه لباس های آیینی ایوان باشیم.

امام جمعه ایوان نیز در این نشست اظهار کرد: موضوع موکب داری در ایام اربعین یکی از اولویت های فرهنگی ماست که سال گذشته خوشبختانه زیرساخت ها و زمینه های آن فراهم شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی حیدری گفت: ۱۸ موکب مردمی سال گذشته خدمات خود را به زائران اربعین حسینی تقدیم کردند و موکب ظرفیت بسیار بالایی در حوزه ارائه خدمات فرهنگی دارد.

فرماندار ایوان هم گفت: در کشور ما هیچ بخشنامه یا قانونی وجود ندارد که با شادی و نشاط عموم مردم مخالفت کند، به طور مثال در مناسبت ها و اعیاد دینی از نظر برگزاری برنامه های نشاط آور و هم از لحاظ فضاسازی متاسفانه کار مهمی صورت نگرفته است.

حجت الله اکبری تصریح کرد: تحت تاثیر تهاجم فرهنگی غرب بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم همچنین تعلیمات دینی در جامعه کمرنگ یا فراموش شده که راه حل این مشکل، بازگشت به سنت ها و آیین های گذشته است.

به گزارش ایرنا، بازدید از سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران، بازدید از قرارگاه رسانه ای اربعین در مهران، حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه مد و لباس هنرمندان شهرستان ایوان، بازدید از زمین فوتبال شهر چوار و دیدار با امام جمعه و هنرمندان شهرستان ایوان از برنامه های روز دوم سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به ایلام بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha