۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85159523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید نماینده مجلس بر اختصاص رقم بیشتری از بودجه کشور به استان‌های محروم

سنندج-ایرنا- نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه بیشتر به استان‌های محروم و اختصاص رقم بالاتری از بودجه کشور به این مناطق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پرویز اوسطی روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره گلالی قروه اظهار کرد: ۷۰ درصد بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است که استان های محرومی هم چون کردستان از آن بی بهره است.

وی افزود: در کردستان ظرفیت های زیادی وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری در آن هنوز به فعلیت نرسیده و همین منجر شده از مسیر توسعه عقب بماند.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دولت مهمترین عامل سرمایه گذاری در کشور ما است، ادامه داد: توزیع نامتوازن بودجه شرکت های دولتی از بدو تاسیس که بیش از ۷۰ سال سابقه دارند، تاکنون از مهمترین دلایل عقب ماندگی توسعه اقتصادی کردستان است.

اوسطی ضرورت سرمایه گذاری شرکت های دولتی در استان هایی چون کردستان را مطالبه مردم و مسئولان خواند و گفت: انتظار داریم شرکت صبانور گردش مالی و پرونده مالیاتی خود را در کردستان انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تحقق سرمایه گذاری بزرگی در زمینه تولید کنسانتره در شهرستان قروه هستیم، اظهار کرد: قروه رنگین کمان معادن است و باید از این ظرفیت برای توسعه صنعتی ایجاد اشتغال و تولید ثروت بهره بگیریم.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه ذخایر سنگ آهن می تواند جهش مطلوبی در عرصه اشتغال و تولید ایجاد کند.

اوسطی بیان کرد: راهبرد حاکمیت جلوگیری از خام فردشی و شکل گیری زنجیره ارزش است تا حداکثر تولید و اشتغال را بدست آوریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha