۱۳۶ هزار نوآموز در خراسان رضوی شناسنامه سلامت دریافت کردند

مشهد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان پس از ارزیابیهای لازم، شناسنامه سنجش سلامت را برای ثبت نام در مدارس دریافت کردند.

جواد روحانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ازمجموع ۱۳۹ هزار نوآموزی که با ثبت نام در سامانه، نوبت سنجش دریافت کردند، تعداد ۱۳۶ هزار مراحل عمومی و تخصصی سنجش را به اتمام رساندند.

وی ادامه داد: بین پنج تا هفت درصد نوآموزانی که تحت پوشش ارزیابی سلامت قرار می گیرند به مرحله سنجش تخصصی برای بررسی تخصصی تر سلامتی و آمادگی تحصیلی معرفی می‌شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت:پیش بینی می شود امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان سنجش شوند و هم اکنون تعداد محدودتری پایگاه از مجموع ۱۴۷ پایگاه سنجش سلامت در استان همچنان فعالند و انتظار می رود تا پایان تیر ماه پوشش کامل در این بخش محقق شود.

روحانی افزود: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.

وی اضافه کرد: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

هم اکنون خراسان رضوی دارای پنج هزار مدرسه در دوره اول و دوم ابتدایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha