مورد مثبتی از ابتلا به تب کریمه کنگو در اصفهان گزارش نشده است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مورد مثبتی از ابتلای افراد به بیماری تب کریمه کنگو (cchf) در استان گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه مطالبی درباره ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

پژمان عقدک شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط در یک مورد، یک فرد مبتلا به تب کریمه کنگو از خوزستان داشتیم که برای درمان به اصفهان مراجعه کرده بود اما از شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در استان تاکنون مورد مثبتی گزارش نشده است.

۲۶ شهرستان از ۲۸ شهرستان استان اصفهان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در صورتیکه موردی از ابتلای مثبت به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش شود به مردم درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

عقدک با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو در گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری می شود، اضافه کرد: در صورت ابتلای دام به این بیماری، مسوولیت اطلاع رسانی درباره آن به عهده سازمان دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: مردم باید بطور جدی از ذبح دام در خانه یا معابر خودداری کرده و برای این کار به مراکز تعیین شده در سطح شهرها مراجعه کنند.

تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که با آغاز فصل گرما احتمال شیوع آن افزایش می‌یابد و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان به آن مبتلا خواهد شد.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان ) با ترشحات و خون دام آلوده و خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز کنترل می شود.

تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و نگهداری گوشت تازه دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد ( دمای یخچال) نیز برای کنترل این بیماری ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha