نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: مقام جانبازان از شهدا افزون تر است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهدا یک بار لحظه شهادت را درک کردند ولی جانبازان در طول زندگی خود و به واسطه رنجی که می‌برند، هر روز به شهادت می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه و در سومین همایش ملی تکریم جانبازان شیمیایی در مشهد افزود:البته جانبازان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که باید همان شرایط نگاه جهادی را در خود حفظ کرده باشند و رابطه معنوی و جهادی خود را از دست ندهند.

وی ادامه داد: به طور مثال شهید سلیمانی پس از دفاع مقدس به گونه ای زندگی کرد که جنگ برای او تمام شده نبود و هر لحظه جویای شهادت بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: استکبار جهانی در زمان دفاع مقدس قصد ساقط کردن این نظام را داشت و اکنون نیز در پی این تفکر است و بر همین اساس جهاد، پایان نیافته است.

علم الهدی افزود:همه زایران، میهمان حضرت رضا هستند ولی جانبازان و به خصوص جانبازان شیمیایی میهمان ویژه آن حضرت به شمار می‌آیند زیرا آنان عشق خود را به ولایت و خاندان اهل بیت علیهم السلام نشان داده اند.

سردشت، قربانی سلاحهای شیمیایی

نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح هم در این همایش گفت: شهر سردشت تنها شهر در جهان است که قربانی سلاحهای شیمیایی شده است.

سردار داوود غیاثی راد افزود: بر اساس قانون ۱۹۲۵ ژنو و ماده ۲۲۷ معاهده ورسای و قوانین بین المللی و دادگاه نظامی بین المللی، حمله شیمیایی به شهر سردشت جنایت علیه صلح و بشریت شمرده می‌شود ولی حقوق بشر آمریکایی، چشمش را بر این جنایت بسته است.

وی با اشاره به نام‌گذاری این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ ناو وینسنس آمریکا که دارای پیشرفته ترین امکانات نظامی بود، هواپیمای ایرباس ایرانی را در خلیج فارس مورد حمله خود قرار داد و ۲۷۰ نفر را به شهادت رساند.

نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خواسته همه ایرانیان اجرای عدالت است ولی آمریکا و هم پیمانان او ظلم به مردم سردشت را نادیده گرفتند و فرمانده ناو آمریکایی را نیز مورد تجلیل خود قرار دادند.

غیاثی راد با اشاره به جنایات منافقین در کشور ما در تاریخ هفتم تیر و هشتم شهریور اظهار کرد:آنها ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم کشور ما را به شهادت رساندند و با غرور و تکبر همراه با قدرت طلبی به جنگ با مردم پرداختند.

وی اضافه کرد:اکنون نیز شاهد هستیم که پلیس کشور آلبانی یکی از افراد اطلاعاتی و موثر این گروهک را به درک واصل می کند و آمریکا نیز از آنها حمایتی نمی‌کند.

رییس جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی کشور نیز گفت:تکریم جانبازان شیمیایی، قدردانی از افرادی است که به فرمان رهبر خود به میدان جهاد آمدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

سید کمال لوح موسوی افزود: آنان سپس به دست دشمن، جانباز شدند که بعد از گذشت ۴۰ سال، هنوز جان آنها از درد می‌سوزد و با این حال بر سر عهد خود ایستاده اند و مدافع نظام هستند.

وی ادامه داد: جنگ هنوز برای جانبازان پایان نیافته است و هر روز با مشکلات جسمی و روحی مختلفی رو به رو هستند.

سومین همایش ملی تکریم از جانبازان شیمیایی همزمان با سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در روز هفتم و هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق، روز چهارشنبه و در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha