۹۷ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالته است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی ۹۷ درصد معادل ۲هزار و ۱۷۲ کیلومتر آن آسفالته هستند.

عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: براین اساس تنها ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی مربوط به ۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان هنوز از نعمت راه روستایی آسفالته محروم هستند که تلاش می‌شود طی برنامه مشخصی مشکل این راه‌ها نیز برطرف شود.

وی افزود: در همین ارتباط سال گذشته ۴۷ کیلومتر احداث و نگهداری راه روستایی و امسال نیز ۴۰ پروژه با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص راه‌ روستاهای بالای ۵۰ خانوار گفت: با آسفالت راه روستایی ریز به سرچشمه بعنوان یکی از مطالبه‌های مهم مردم این منطقه و بهره‌برداری آن در سال گذشته تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار این استان آسفالته شده است.

وی اجرای پُل درودگاه در دشتستان و پُل سید رضا در گناوه را از دیگر پروژه‌های مهم در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد.

روکش تمام محورهای کریدوری اصلی استان بوشهر

اخترشناس ایمن سازی و ساخت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: طول راه‌های استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که ایمنی و آشکارسازی نقاط پرحادثه آنها در حوزه تعهدات راهسازی است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط امسال کل محورهای شریانی و اصلی استان که از نظر روکش آسفالت مشکل دارند روکش و ترمیم می‌شوند.

۹۷ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالته هستند

اخترشناس طول راه‌های شریانی استان بوشهر را یک هزار و ۱۰۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تمام محورهای ارتباطی و شریانی استان امسال به صورت مقطعی روکش می‌شوند و تا پایان سال هیچ محور اصلی و کریدوری که از نظر روکش مشکل داشته باشند در استان نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: این پروژه با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود و در زمان حاضر مناقصه آن در دست اجرا است.

افزایش ۲۰درصدی اعتبارات راهداری و حمل و نقل استان بوشهر

اخترشناس با اشاره به فعال بودن ۱۴۴ پروژه راهداری در استان بوشهر گفت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به بخش راهداری استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: امسال نیز با توجه به برنامه‌های تعریف شده و با هدف بهبود خدمات انتظار می‌رود بیش از ۲۰ درصد به این رقم اعتبار افزوده شود.

رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت شناسایی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز این استان امسال ۱۰ نقطه از سوی سازمان مرکزی شناسایی و در اولویت برطرف شدن قرار گرفته است.

اخترشناس با اشاره به آغاز مطالعه سه نقطه حادثه خیز استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود برای برطرف کردن این نقاط حادثه خیز در استان به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل بروز برخی مشکلات در زیرساخت‌های محور مواصلاتی جم -سیراف؛ بعد از برگزاری نشست‌های مختلف امسال این محور اصلاح با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار اصلاح می‌شود.

۹۷ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالته هستند

اخترشناس گفت: در محور کنگان، دیر، جم و عسلویه تنها یک پاسگاه پلیس راه فعال بود که با توجه به حجم ترددها کافی نبود به همین دلیل امسال مجوز احداث پاسگاه پلیس راه در مسیر سیراف - عسلویه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده و پروژه در دست مناقصه است.

وی تعریض محور کلل به آبپخش بعنوان یکی از محورهای پرتصادف استان بوشهر و خط کشی، نصب محافظ و تامین روشنایی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی را از دیگر اولویت‌های این اداره کل در سالجاری عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به سفر اربعین امسال گفت: هر سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای سفر ایمن و اعزام زائران به عراق تمهیداتی می‌اندیشد.

به گفته اخترشناس در زمان حاضر ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان زیر ترافیک اربعین قرار دارد که تلاش می‌شود با استقرار همکاران در پایانه‌های مرزی شلمچه بهترین خدمات حمل و نقل را به زائران ارائه دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۰ هزار نفر از زائران با ناوگان اتوبوسی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر جابه جا شدند و امسال نیز انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تامین لاستیک دولتی و تلاش برای کاهش عوارض شهرداری را از جمله مشوق‌های این سازمان به فعالان این بخش عنوان کرد.

جذب ۲۷ میلیارد تومان اعتبارات دور نخست سفر در بخش راهداری

اخترشناس سهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر را ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اجرای چهار پروژه شامل اصلاح نقاط حادثه خیز پیچ‌های جاشک به طول ۶ کیلومتر با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی، احداث راه روستایی ریز - سرچشمه به طول پنج کیلومتر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، تعریض و بهسازی محور بوشهر - دیر به طول پنج کیلومتر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بازگشایی محور ریز به دژگاه به طول ۲ کیلومتر نیز با ۶۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

۹۷ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالته هستند

۹۷ درصد محورهای جاده‌ای استان بوشهر مجهز به سامانه هوشمند جاده‌ای

وی در خصوص نظارت‌های تصویری جاده‌ای گفت: در زمان حاضر ۹۷ درصد محورهای جاده‌ای استان به سامانه هوشمند جاده‌ای و همچنین محورهای شریانی بوشهر - برازجان - دالکی نیز به نسل سوم دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شده‌اند.

اخترشناس گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت موجب کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌ها در محورهای ارتباطی استان بوشهر شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۴دوربین نظارت تصویری، ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۵ سامانه نظارت تصویری و چهار دستگاه توزین در حال حرکت فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha