۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85153609
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو: فرمانده گروه واگنر در بلاروس است

۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبر: 85153609
لوکاشنکو: فرمانده گروه واگنر در بلاروس است

تهران-ایرنا- رئیس جمهور بلاروس روز سه شنبه گفت که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی خصوصی واگنر که در هفته جاری دست به شورش زد, در بلاروس است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "آسوشیتد پرس", الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که پریگوژین و برخی از نیروهایش برای "مدتی" و با هزینه شخصی خود در کشورش پذیرفته شده‌اند.

ورود پریگوژین به بلاروس توسط اداره ناظر هوایی بلاروس موسوم به پروژه هاجون نیز اعلام شد. این اداره گزارش داد یک هواپیمای متعلق به فرمانده واگنر صبح روز سه شنبه در یک فرودگاه نظامی در حدود ۱۲ مایلی مینسک پایتخت بلاروس فرود آمد.

این اداره افزود که این هواپیما از منطقه جنوب غربی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین پرواز کرده است. پریگوژین از زمان خروج از شهر روستوف-آن-دون روسیه در شامگاه شنبه، در مجامع عمومی دیده نشده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پوتین پس از توافق با پریگوژین, اجازه تبعید و لغو جرم کیفری علیه او را داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، واگنر به عنوان بخشی از این توافق، سلاح‌های سنگین خود را به ارتش این کشور تحویل خواهد داد.

به گزارش ایرنا, روزنامه روسی کامرسانت دیروز گزارش کرده بود که پریگوژین همچنان تحت تحقیقات سرویس امنیت فدرال (FBS) روسیه به ظن سازماندهی شورش مسلحانه قرار دارد.

این پرونده جنایی ۲۳ ژوئن (۲ تیر) بعد از این که پریگوژین فرمانده واگنر اعلام کرد جنگجویانش، «راهپیمایی عدالت» را علیه رهبری نظامی به راه می‌اندازند، گشوده شد.

سخنگوی کرملین به عنوان بخشی از معامله برای پایان دادن به بحران اخیر گفته بود که اتهامات جنایی علیه شورشیان به ازای بازگشت آن‌ها به اردوگاه‌های خود و انتقال پریگوژین به بلاروس لغو می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha