استاندار فارس: ترمیم سد رودبال بخشی از مشکل آب داراب و زرین دشت را حل می‌کند

شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: با ترمیم سد رودبال که وزیر نیرو در جریان سفر به شهرستان‌های داراب و زرین دشت دستور انجام آن را صادر کرد، بخشی از مشکل آب این ۲ شهرستان رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه سه‌شنبه در حاشیه سفر وزیر نیرو افزود: تاکید ما بر این است که این ترمیم با سرعت و نهایت دقت انجام شود تا علاوه بر افزایش گنجایش آب، از هدر رفت آن نیز جلوگیری شود.

وی، کمبود آب را اصلی ترین مشکل شهرستان‌های داراب و زرین دشت برشمرد و ادامه داد: سرعت گرفتن عملیات باقی‌مانده حفاری چاه‌های آب آشامیدنی جهت تامین بخشی از آب این شهرستان‌ها نیز از دیگر خواسته‌های ما است.

استاندار فارس گفت: همچنین انتظار داریم که عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد رودبال به شهر جنت شهر نیز شتاب بیشتری گیرد.

ایمانیه افزود: امیدواریم با همکاری بانک توسعه تعاون عملیات پایانی تصفیه خانه شهر داراب در سفر دوم هیات دولت به استان مصوب شود و شاهد استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و صنعت باشیم.

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های تامین آب در شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت اعلام کرد که تنش آبی در شهرستان‌های داراب، فسا، زرین دشت و استهبان تا پایان هفته برطرف می‌شود.

شهرستان‌های داراب و زرین دشت به ترتیب در فاصله ۲۴۵ کیلومتری و ۲۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha