قهرمان مهابادی المپیک برلین با استقبال مردم به زادگاهش بازگشت

مهاباد - ایرنا - «شاهو محمدی» ورزشکار نابغه سندروم داون و قهرمان شنای المپیک ویژه برلین با استقبال پرشور مردم به زادگاهش مهاباد بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ورزشکار که توانست در مسابقات المپیک ویژه برلین در رشته شنای کرال سینه ۴۰۰ متر مدال طلا بگیرد، روز سه‌شنبه با استقبال پرشور مردم به زادگاهش باز گشت و مورد استقبال جمعی از مسوولان، ورزشکاران و اعضای هیات‌های ورزشی و اقشار مردم در ورودی شهر از سمت ارومیه قرار گرفت.

شمار زیادی از شهروندان مهابادی نیز برای برگزاری آیین استقبال از این قهرمان مدال آور در تالار وحدت شهرداری جمع شدند.

فرماندار ویژه مهاباد در این آیین گفت: «شاهو محمدی» دیگر تنها متعلق به مهاباد و مردم این شهر نیست او یک ورزشکار جهانی است که با تلاش خود در این مسابقات برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کرد.

قهرمان مهابادی المپیک برلین با استقبال مردم به زادگاهش بازگشت

حسن عباسی اضافه کرد: برای مردم مهاباد مایه افتخار است که نوجوانی معلول در این شهرستان، توانست محدودیت‌ها را به فرصتی برای کسب موفقیتی جهانی تبدیل کند.

وی ادامه داد: از طرف استاندار آذربایجان‌غربی و همه مسوولان استانی و شهرستان این موفقیت را به جامعه ورزشی مهاباد و خانواده این قهرمان تبریک می‌گویم.

عباسی اظهار کرد: مسوولان مهاباد برای قدردانی از تلاش‌های «شاهو محمدی» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت نقد و یک قطعه زمین به وی هدیه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، «شاهو محمدی» توانجوی با استعدادی مهابادی که به عنوان تنها نماینده کاروان کشورمان در رشته شنا مسابقات المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین حضور داشت توانست در ماده ۴۰۰ متر صاحب عنوان نخست و گردان آویز طلا شود.

در مسابقات المپیک ویژه برلین محمدی شناگر مهابادی در ماده ۱۰۰ متر پروانه که رشته تخصصی اوست به مصاف حریفان رفت ولی بخاطر افتادن عینک در حین شنا، نتوانست مسابقه را ادامه دهد در حالیکه امید اول کسب مدال طلا بود، در عین ناباوری حذف شد.

قهرمان مهابادی المپیک برلین با استقبال مردم به زادگاهش بازگشت

وی رکورد شنای معلولان، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای معلولان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دو ومیدانی هم فعال است.

این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر معلول نزدیک به سه هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

شاهو محمدی متولد ١٣ شهریور ماه سال ۱۳۸۴ است وی مبتلا به سندرم داون (کم توان ذهنی) بوده و بنا به توصیه پزشکان، پدر و مادرش سعی کردند مشکل ترس از آب وی را به کمک شنا، درمان کنند.

شاهو، سال ۱۳۹۷توانست با شنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر رکوردار ایران و جهان شود این شناگر توانست در مدت یک ساعت، مسافت ٢ هزار و ٤٨٣ متری را در ٤٩ بار به صورت رفت و برگشت شنا کرده و اولین رکوردار بیشترین مسافت شنای استقامت در مدت یک ساعت در بخش معلولان ایران و جهان شود.

محمدی عضو ویژه پارالمپیک ایران و دارنده ۲ مقام قهرمانی در مسابقات کرال سینه ایران، اولین قایقران سندرومی ایران، اولین سندرومی دارای توانایی کنترل قایق کایاک در ایران و رقابت با شناگران عادی است.

امسال میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی افراد با قابلیت‌های ویژه یا چندگانه به پایتخت آلمان رسید در این مسابقات هفت هزار ورزشکار از ۱۷۰ کشور حضور داشتند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha