تکمیل پروژه‌های آموزشی مهریز یزد بیش از سه هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل ۳۰ طرح‌ آموزشی و پرورشی نیمه تمام در شهر و مناطق روستایی این شهرستان نیاز است.

به گزارش ایرنا، سیدکاظم حسینی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: از این تعداد پروژه، ۲۸ مدرسه خیری با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۵ درصد در منطقه وجود دارد که برای تکمیل آنها به سه هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی با قدردانی از خیرانی که در کنار اقدامات دولت در زمینه ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی مشارکت دارند، دیگر طرح‌های مهم نیمه تمام موجود در شهرستان را ورزشگاه شهرک حضرت ولی عصر(عج) ذکر کرد که عملیات اجرایی آن از سال ۷۶ در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع آغاز شده و تاکنون با صرف پنج میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد برای تکمیل فاز اول به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

 تکمیل پروژه‌های آموزشی مهریز یزد بیش از سه هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد + فیلم

حسینی گفت: دیگر طرح مهم نیمه تمام شهرستان در بخش پرورشی، کانون فرهنگی تربیتی شهید کشاورزی است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ در زمینی به وسعت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع آغاز و تاکنون با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مهریز نیز گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۲ مرکز دارالقرآن، یک مرکز مشاوره، ۲ مجتمع ورزشی و همچنین یک اردوگاه در روستای ییلاقی منشاد در بخش مرکزی وجود دارد.

جواد علیان افزود: این مراکز فرهنگی ورزشی در بیش از ۳۰ رشته مختلف برای تمامی گروه‌های مختلف سنی با حضور مربیان و مدرسان مجرب در طول فصل تابستان در خدمت دانش آموزان و علاقه‌مندان برای ارتقای علمی و فرهنگی مخاطبان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان و سایر مناطق استان و همچنین فرهنگیان و خانواده‌های آنان با حضور در اردوگاه فرهنگی و تفریحی شهید رحمانی منشاد از امکانات مختلف و فضای آن استفاده کردند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای ۱۳ هزار دانش آموز و ۱۰۷ مدرسه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha