۶۲ تیم دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر کشتار دام در عید قربان نظارت می‌کنند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۶۲ تیم نظارتی و بازرسی دامپزشکی این استان بر کشتار دام در عید قربان خبر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا سرگزی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: دستیابی به امنیت غذایی با کاهش عوامل خطر ساز ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک، بهبود شاخص های بهداشتی جامعه از طریق مداخله و حضور موثر در نظام سلامت با کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از ماموریت‌های اصلی دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن عید سعید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری‌ها به ویژه تب کریمه کنگو وجو دارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۶ تیم ثابت و ۳۶تیم سیار نظارت بهداشتی و شرعی متشکل از ۳۱دکتر دامپزشک، ۶۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ ناظر شرعی آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

وی اظهارکرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این تیم‌ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha