۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85147585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ در کردستان پرداخت شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85147585
۱۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: با وجود اینکه تا پایان تیر برای جذب تسهیلات تبصره ۱۶ فرصت داریم اما تاکنون فقط ۱۹ درصد از این تسهیلات در استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال کردستان اظهار کرد: اگر تسهیلات اختصاص یافته به استان در زمان مقرر جذب نشود برگشت می خورد، بنابراین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تعجیل کنند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از ۱۹ درصد تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ مربوط به بنیاد برکت است، افزود: بانک‌ها منتظر حضور سرمایه گذار در بانک نباشند و کارشناسان بانکی خودشان به دنبال جذب سرمایه گذار و اعطای تسهیلات به آنها باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان سهم اشتغال امسال استان را حدود ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با وجود گذشت سه ماه ازسال ۵.۵ درصد سهم اشتغال استان تحقق یافته است.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان کردستان هم در این جلسه حجم کل مبادلات مرزی استان را ۵ و ۷ دهم میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در سال جاری این آمار ارتقا یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم اظهار کرد: اشتغال موضوعی گروهی و مشارکتی است و اگر یک نهاد در این زمینه کوتاهی کند، بقیه دستگاه ها نیز زیر سوال می روند.

فرزاد پیشکاری ادامه داد: باید با کار گروهی و تعامل، امسال نیز مثل سال گذشته برای جذب اعتبارات تلاش کنیم تا الگویی برای عملکردمان در سال آینده باشد.

وی یادآور شد: متقاضیان زیادی در استان داریم که در سامانه های تسهیلات ثبت نام کرده اند و می طلبد بانک ها در زمینه پرداخت وام به آنان مانند پارسال همت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha