یک‌هزار و ۵۹۳ شرکت پیمانکاری در استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از فعالیت یک‌هزار و ۵۹۳ شرکت پیمانکاری در ۲ هزار و ۵۰۸ پایه در این استان خبر داد و گفت: اولویت دستگاه‌های اجرایی استان بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران بومی است.

به گزارش ایرنا ، علی اسلامی روز سه شنبه در جلسه شورای فنی اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: در استان اردبیل ۴۸ شرکت مهندسان مشاور و ۳۳۵ پیمانکاری حقیقی نیز فعال است که در حوزه‌های عمرانی و فنی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران در حوزه ابنیه و ساختمان در پنج پایه تایید صلاحیت می‌شوند، افزود: اولویت دستگاه‌های اجرایی استان در بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران شرکت‌های بومی است و امتیاز خاصی به این شرکت‌ها داده شده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت شرکت های پیمانکاری در این استان گفت: ظرفیت مالی و اقتصادی شرکت‌های پیمانکاری فعال در استان اردبیل یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است که در مسیر عمران و آبادانی کشور به کارگیری می شود.

اسلامی با اشاره به فعالیت ۵۰ مشاور و ۳۴۵ پیمانکار حقیقی در استان افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی استان از ظرفیت این شرکت های پیمانکاری و مشاوران به شکل مناسب استفاده کنیم.

وی به برگزاری منظم جلسات شورای فنی و ارائه گزارش کارگروه های پیمان و مصالح اشاره کرد و گفت: در این جلسات علاوه بر بررسی مصوبات کارگروه های مختلف، سعی بر این است تا نظرات کارشناسی و علمی نیز در مورد مصالح ساختمانی ارائه شود.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل درباره نظارت بر استخراج و استفاده از مصالح تولید آسفالت استان افزود: در منطقه نمین استخراج معادن شن و ماسه، رگه هایی را در مصالح تولیدی آسفالت به وجود می آورد که به پایین بودن کیفیت تولید آسفالت منجر می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: قرار شد در کنار سورت این مصالح، از سوی کارفرمایان آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایش قبل و بعد از اختلاط را انجام دهد تا ما شاهد تولید بی کیفیت مصالح ساختمانی و آسفالت نباشیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: در بازدیدهایی که از انبار کارخانه‌های آسفالت شده مقرر است آزمایشگاه مکانیک خاک نمونه برداری انجام دهد تا شاهد فروش مصالح بی کیفیت آسفالت برای کارخانه ها نباشیم.

اسلامی حساسیت شورای فنی را بر تولید و عرضه آسفالت با کیفیت در فصل کاری یادآور شد و گفت: سعی ما بر این است تا در این زمینه نظارت ها به نحوی باشد تا کوچکترین خطا و انحرافی رخ ندهد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: با برگزاری جلسات منظم شورای فنی تلاش ما بر این است تا در کنار ارائه گزارش از بازدید پروژه های عمرانی استان، ایرادات و اشکالات نیز به صورت کارشناسی مطرح شده و در این شورا تصمیم گیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha