۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85144926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ نقطه کور اورژانس هوایی دزفول بازبینی می‌شوند

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85144926
۱۸ نقطه کور اورژانس هوایی دزفول بازبینی می‌شوند

دزفول-ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دزفول به وجود ۱۸ نقطه کور در حوزه اورژانس هوایی در مناطق سخت گذر این شهرستان اشاره کرد و گفت: بالگرد اورژانس هوایی امکان پرواز و امدادرسانی به این نقاط را ندارد که این نقاط بازبینی می‌شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده روز دوشنبه در جریان دیدار با جانشین پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان با اشاره به تعداد نقاط پروازی در مناطق سخت گذر افزود: با همت و تلاش پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان، دزفول اکنون دارای ۲۹ نقطه پروازی به مناطق سخت گذر است.

وی ادامه داد: با این وجود و علاوه بر نقاط فوق، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذر دزفول، نقطه کور هستند و بالگرد اورژانس هوایی امکان پرواز و امدادرسانی به آن نقاط را ندارد.

معمارزاده بر ضرورت امدادرسانی به مادران باردار تاکید کرد و گفت: طبق شاخص جهانی، مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که نشان‌ دهنده میزان توسعه کشورها بوده و از این رو امدادرسانی به مادران باردار حتی در نقاط کور پروازی اهمیت بسیاری دارد.

سرهنگ جهانبخش اکبری جانشین پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از خدمات شایسته اورژانس هوایی دزفول در امر امدادرسانی به مناطق محروم اظهارکرد: بالگردی که به اورژانس هوایی دزفول اختصاص داده شده، از نوع ۲۱۴ bell بوده که یکی از بهترین نوع بالگرد ترابری در جهان است و با شرایط آب و هوایی کشورمان سازگاری کامل دارد.

وی با اشاره به تعداد بالگردهایی که هوانیروز تحت اختیار اورژانس‌های سراسر کشور قرار داده است، بیان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در ۲۴ مرکز فوریت‌های پزشکی سراسر کشور، بالگردهای خود را برای امدادرسانی به مناطق سخت‌گذر در اختیار اورژانس هوایی بگذارد.

جانشین فرماندهی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان با تأکید بر این نکته که بزرگترین حادثه‌ها در دل کوچکترین بی‌احتیاطی‌ها نهفته‌اند، گفت: رعایت مسائل ایمنی در پرواز از مهمترین اولویت‌های ما هستند و در این مسئله بسیار جدی عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذری که خارج از چارت پروازی ما هستند، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت؛ در صورتی که برخی از این نقاط کور توسط کارشناسان ایمنی پرواز ما، قابل پرواز و ایمن تشخیص داده شوند، به چارت پروازی ما اضافه خواهند شد.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه سخت گیری ما در انتخاب نقاط فرود بالگرد و یا لغو پروازها به دلایل شرایط ایمنی است، اظهارکرد: صاف و آفتابی بودن مناطق سخت گذری که اهالی آن منطقه مشاهده می‌کنند، دلیل بر ایمن بودن پرواز نیست و برای ما مؤلفه‌های دیگری مثل وجود باد در ارتفاعات، دمای بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد و میزان شیب نقطه فرود نیز مهم است.

به گزارش ایرنا راه اندازی اورژانس هوایی نقش مهمی در مدیریت و رسیدگی به بیماران مناطق کوهستانی و سخت گذر دزفول داشته است.

بخش‌های کوهستانی سردشت و شهیون افزون بر ۷۰ درصد مساحت شهرستان دزفول را شامل می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha