۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85143201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸
کد خبر: 85143201
تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - فرماندار خوی در پی زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری از اعزام ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.

ذبیح اله کاظمی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۶ و ۴۳ ثانیه امروز زمین لرزه ای به قدرت ۴.۷ ریشتر شهرستان خوی را به لرزاند.

وی ادامه داد: در پی این زلزله، ۲۵ تیم ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و نتایج اولیه خسارت‌ه را پس از ارزیابی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

کاظمی افزود: خوشبختانه تا بدین لحظه هیچ تلفات جانی و یا مصدوم و همچنین تخریب واحدهای مسکونی و دامی در شهرستان گزارش نشده است.

فرماندار خوی اظهار کرد: تمامی تیم‌های امداد و نجات، اورژانس، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز سریعا وارد عمل خواهند شد.

وی یادآور شد: از مردم شهرستان خوی خواهشمندیم با حفظ آرامش خود به مکان‌های امن رفته و همچنین به شایعات توجه نکرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص زمین لرزه را از منابع موثق پیگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی هم گفت: بدنبال وقوع زلزله در «ایواوغلی خوی» بلافاصله با دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های خوی و سلماس به حالت آماده باش در آمدند.

عباس جعفری تاکید کرد: عملیات ارزیابی خسارت‌های احتمالی توسط همکاران بخشداری، دهیاران، هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجانغربی هم اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه، ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستاهای جمشید خان و پیرکندی خوی که کانون زلزله بوده حضور یافته و در حال ارزیابی خسارت احتمالی هستند.

حمید محبوبی با بیان اینکه خوشبختانه فعلا خسارتی گزارش نشده است، افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر آذربایجانغربی در شعب خوی، سلماس، چایپاره و پایگاه‌های امداد و نجات دیگر مناطق استان در آماده‌باش کامل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha