توجه به نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ضروریست

اصفهان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: نظرات بخش خصوصی و مُتولیان عرصه تولید باید در صدور بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌های اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های حوزه صادرات، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کشانی روز پنجشنبه در دومین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های گرانبها با محوریت استان اصفهان در اتاق بازرگانی این خطه افزود: فعالان بخش خصوصی انتظار دارند پیش از تصمیم‌گیری‌ها و صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها با آنها نیز مشورت شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار، قبل از تصمیم‌گیری‌ها با بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها مشورت شود، این رویکرد خیلی کمک کننده و راهگشای مسائل مُبتلابه جامعه خواهد بود.

کشانی تصریح کرد: مسائلی مد نظر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار دارد که شاید مسوولان، توجهی به آنها نداشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: باید ضمانت‌ لازم برای جابه‌جایی طلا وجود داشته باشد و امنیت فعالان این بخش فراهم شود و در این راستا می‌توان از روش‌های کشورهای مختلف نیز بهر بُرد و همانگونه که امکان جابه‌جایی پول‌های بانکی فراهم شده است باید برای جابه‌جایی طلا هم این فرصت ایجاد شود.

وی با اشاره به دریافت مالیات‌ به روش‌های سنتی خاطرنشان کرد: باید این چرخه را متوقف کنیم و کار را بطور مجدد شروع کنیم.

کشانی بیان کرد: اگر نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌ها راه‌حل‌های خود را در این زمینه مطرح کنند بیشتر به صلاح خواهد بود و اتفاق‌های خوب و بهتری به نفع کشور رُخ خواهد داد.

امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت معدن و تجارت اصفهان نیز در این جلسه گفت: این استان از جایگاه بالایی در عرصه تولید و صادرات طلا، نقره، جواهر و سنگ های گرانبها برخوردار است و به همین دلیل در زمان حاضر بطور همزمان میزبانی برگزاری دومین میز کشوری توسعه صنعت طلا و نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، دومین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های گرانبها، امروز با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

طلا و جواهر در اصفهان یک صنعت قابل توجه است به گونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha