۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85139131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقدمات نخستین مرکز نوآوری قرآنی کشور در البرز ایجاد شد

کرج – ایرنا – رییس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز گفت: نخستین مرکز نوآوری قرآنی کشور با ایجاد زیرساخت های لازم از مرداد ماه سال جاری در این مرکز دانشگاهی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «راحله صالحی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز نوآوری با هدف کمک به تجاری سازی ایده‌های دانشجویان نخبه در حوزه علوم قرآنی تشکیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به به برگزاری استارتاپ قرآنی که سال گذشته برای اولین بار در استان برگزار شد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این مرکز علمی کاربردی که قرار است با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج اجرایی شود ایجاد نخستین بوستان قرآنی شهر کرج است که این استارتاپ برای چیدمان پارک در آبان ماه سال گذشته اجرا شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این استارتاپ ۴۷ ایده اولیه به دبیرخانه مربوطه ارسال شد، گفت: ۱۰ ایده به مرحله نهایی راه یافت که از این ایده‌ها سه ایده به عنوان برتر انتخاب شدند که شامل ایده «طراحی سینمای پنج بعدی قرآنی داخل بوستان ها»، «دیدار مجازی با شهدا و نخبگان قرآنی» با استفاده از فناوری IT و «راه اندازی دهکده قرآنی» ویژه رده‌های سنی ابتدایی و کودک می‌باشد.

صالحی افزود: قرار است برای حمایت از این ایده‌های برتر در مرکز نوآوری مشکات ولایت ایده‌ها به سمت تجاری سازی پیش برود.

بررسی پرونده شهدای استان البرز

رئیس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال جاری در قالب یک تفاهم نامه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز آغاز کرده‌ایم بررسی پرونده شهدایی است که اطلاعات زیادی از آنها در پرونده وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار پرونده شهید فاقد اطلاعات لازم می‌باشد، اضافه کرد: اجرای این طرح در قالب کارورزی برای دانشجویان کلید خورده که در نیمسال گذشته تحصیلی پرونده ۱۰۰ تا ۲۰۰ شهید بررسی و تکمیل شد.

وی همچنین به انجام یک تفاهم نامه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز اشاره کرد و گفت: در اجرای این تفاهم از تابستان سال جاری کارگاه‌های آموزشی مشترک و استارتاپی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانشجویان این مرکز برگزار خواهد شد.

راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و کاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

صالحی یکی دیگر از اقدامات جدید در این مرکز علمی کاربردی را دریافت مجوز برای تأسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی برای دانشجویان دانست و افزود: این مرکز تنها مرکز دانشگاهی است که در البرز این مجوز را برای دانشجویانش گرفته که در حین تحصیل و پس از آن اشتغالزایی برای دانشجویان داشته باشد.

وی تصریح کرد: از اول تیرماه دفتر کاریابی کار خود را به صورت مستقل برای تمام دانشجویان فارغ التحصیل در استان آغاز می‌کند.

وی گفت: بعضی از دانشجویان به دلیل مشکلات مالی شاید توانایی ادامه تحصیل نداشته باشند که به زودی یک مرکز نیکوکاری در این دانشگاه ثبت شده و در ماه‌های آینده مجوزش صادر می‌شود که برای پرداخت شهریه این دانشجویان از ظرفیت خیرین استفاده شود.

ورود سه رشته جدید تحصیلی به مرکز مشکات

رئیس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز در ادامه با بیان اینکه سه رشته جدید تحصیلی به این مرکز اضافه شد، افزود: یکی از این رشته‌ها در مقطع کاردانی با عنوان «امور دفتری» است که برای استخدام بسیار کاربردی است و ۲ رشته دیگر در مقطع کارشناسی است که یکی از آنها برای نخستین بار وارد دانشگاه‌های البرز شده است.

وی عنوان این رشته را «مددکاری قضایی» دانست که یک درس بین رشته‌ای است که هم دانشجویان رشته قضایی و هم مددکاری می‌توانند در این رشته تحصیل کنند ضمن اینکه عنوان دیگر رشته نیز «تربیت مربی پیش دبستانی» است.

مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت از سال ۱۳۹۸ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی در استان البرز تاسیس شد.

هم اکنون در این مرکز دانشگاهی هشت رشته در مقطع کاردانی و ۶ رشته در مقطع کارشناسی با ۴۸۰ دانشجو تدریس می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha