۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85138433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی کشتار غیرمجاز در ایلام نیازمند فرهنگ سازی است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مساله ساماندهی کشتار غیرمجاز در استان نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: نواقص موجود در کشتارگاه دام این استان بایستی مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز دوشنبه در جلسه ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور استان، اظهار کرد: یکی از معضلات استان ایلام موضوع وجود کشتار غیرمجاز در آن است که این مساله بیشتر نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم برای مصرف و خرید گوشت از مراکز مجاز است.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی در بخش کشتار غیرمجاز بایستی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استان استفاده کرد که به طور قطع فرهنگ سازی تأثیرات بیشتری از سایر بخش‌ها برای مصرف گوشت و خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز دارد.

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات کشتارگاه‌های دام استان، تصریح کرد: باید نواقص موجود در کشتارگاه های دام زیر نظیر فرمانداران و شهرداران استان حل و فصل شود.

هژبری با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی دام ایلام در حال حاضر فعالیتی ندارد، افزود: با توجه به مشکلات این کشتارگاه و اینکه بارها تسهیلات لازم برای فعال شدن آن در اختیار سرمایه گذار و مالک آن قرار گرفته است، در صورت ادامه مشکلات بایستی مالک این کشتارگاه خلع ید شود.

به گفته وی، استانداری ایلام از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشتارگاه‌های دام حمایت می‌کند، مشروط بر اینکه خود سرمایه گذاران هم پای کار باشند.

ساماندهی کشتار غیرمجاز در ایلام نیازمند فرهنگ سازی است

هژبری اضافه کرد: با توجه به وجود بیماری‌های متعدد مشترک بین دام و انسان، باید مساله واکسیناسیون دام‌ها نیز توسط دامپزشکی به طور جدی پیگیری شود و در کنار این مساله دانشگاه علوم پزشکی استان نیز وضعیت بیماری‌های مشترک را مورد بررسی و توجه جدی قرار دهد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه‌های دام "ایوان" و "سرابله" نیز دارای مشکلات زیست محیطی هستند و به طور حتم بایستی از طریق فرمانداران و شهرداران مناطق یاد شده مسایل زیست محیطی آنها مرتفع شود.

هژبری با اشاره به اینکه ساماندهی عرضه گوشت در مناطق مهدی آباد، شباب و میشخاص بایستی در دستور کار قرار گیرد، افزود: هدف ما تعطیلی و جلوگیری از اشتغال نیست، بلکه عرضه گوشت در این مناطق باید ساماندهی و براساس موارد بهداشتی دامپزشکی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: مساله راه اندازی کشتارگاه‌های کوچک در این مناطق نیز مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت مرتفع نشدن مشکلات کشتارگاه ایلام به سمت ایجاد کشتارگاه های ناحیه‌ای و کوچک حرکت کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha