۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85138264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهمین کتاب شهدای ورزشکار کشتی‌گیر رونمایی شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85138264
نهمین کتاب شهدای ورزشکار کشتی‌گیر رونمایی شد

تهران- ایرنا- مراسم رونمایی از نهمین کتاب فدراسیون کشتی با نام شاهرخ‌نامه (شهید شاهرخ ضرغام) در فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، گفت: وظیفه ما این است که قهرمانان کشتی‌گیر شهید را به جامعه بشناسانیم، چراکه آن ها به دنبال کاری بزرگتر از قهرمانی در کشتی بودند و شاید اگر به مسیر قهرمانی ادامه می‌دادند به مدال‌های المپیک و جهانی نیز می‌رسیدند.

وی افزود: موضوع ارزشمند این است که این شهدا در عین اینکه می‌توانستند قهرمان جهان باشند، اما از خود گذشتند و با خدا معامله کردند و این گذشتن از نفس با ارزش‌ترین کارها است.

دبیر تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ کشتی‌گیر شهید را شناسایی کرده‌ایم و تمام تلاشمان این است که زندگی نامه تمامی این شهیدان را به صورت کتاب در بیاوریم.

رییس فدراسیون کشتی در مورد شهید ضرغام گفت: عاقبت بخیر یعنی شهید ضرغام، نمی‌توانیم بگوییم که ما عاقبت بخیر می‌شویم و هر لحظه دعا می‌کنیم که در این مسیر باشیم. با دعای این شهید عاقبت بخیری نیز نصیب ما شود. من فیلم‌هایی از شهید ضرغام دیده‌ام و نوع گفتار وی قبل اینکه عاشق امام (ره) شود و بعد از آن کاملا متفاوت است.

دبیر با تقدیر از سازمان صدا و سیما و بسیج ورزشکاران در نشر فرهنگ شهادت و پهلوانی گفت: این دوستان همیشه در کنار ما بوده و در شناساندن شهدای کشتی‌گیر به مردم نقش داشته‌اند. ما پیگیر نگارش زندگی نامه قهرمانان کشتی نیز هستیم و در این زمینه نیز اهتمام ویژه‌ای داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha