۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85129065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملاقات با استاندار و بی‌واسطه در کنار مردم + فیلم

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85129065
ملاقات با استاندار و بی‌واسطه در کنار مردم + فیلم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در ادامه ملاقات مردمی ماهانه خود با شماری از مردم در نمازخانه استانداری به صورت چهره به چهره دیدار کرد و درخواست‌های آنان را از نزدیک شنید.

به گزارش ایرنا مردمی بودن و ارتباط چهره به چهره و از نزدیک با اقشار مختلف مردم از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم است، دولتی که طبق فرموده مقام معظم رهبری مهمترین توفیقش، زنده کردن امید و اعتماد در مردم بوده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز از ابتدای پذیرش مسئولیت در استان علاوه بر دیدار و ملاقات‌هایی که با گروه‌ها، طیف‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته، جلسات ملاقات مردمی یکی از برنامه‌های ثابت و پایدار «جواد قناعت» بوده که به طور متوسط هر ماه یک جلسه دو تا سه ساعته در نمازخانه استانداری پای حرف و درد دل هم‌استانی‌ها می‌نشیند و دستورات لازم را برای رفع آنها صادر می‌کند.

معمولا در ملاقات مردمی استاندار مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از معاونان استاندار نیز حضور دارند تا در همین جلسه مشکلات مردم بررسی و تا حد امکان رفع شود.

یکی از روستاییان شهرستان درمیان که چند سالی است به مرکز استان مهاجرت کرده، روز پنجشنبه در ملاقات مردمی استاندار با اشاره به مشکلات بیماری فرزندش و نداشتن توان مالی برای درمان در تهران گفت: چند سالی است که فرزندم معلولیت دارد و برای درمان نیازمند کمک دولت هستیم.

استاندار خراسان جنوبی ضمن شنیدن صحبت‌ها و مشکلات این هم‌استانی، به مدیران کل دفتر استاندار و کمیته امداد ماموریت داد هرچه سریعتر با همکاری یکی از مؤسسات خیریه تهران که در زمینه درمان بیماری‌های کودکان فعالیت دارند، برای درمان این کودک اقدامات لازم را انجام و نتیجه کار را گزارش دهند.

«محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز از آمادگی برای تحت پوشش قرار دادن این خانواده مستاجر خبر داد و گفت: فرزند معلول خانواده می‌تواند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرد و از خدمات آنها هم استفاده کند و خانواده او را کمیته امداد تا رسیدن به مرحله توانمندی و خودکفایی می‌تواند تحت پوشش قرار دهد.

دعاهای پشت سر هم این مرد کارگر نشان از رضایت او از این دیدار بی‌واسطه با نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی دارد.

دومین ملاقات کننده با استاندار، خانمی سرپرست خانوار بود که درخواست کمک مالی برای امرار معاش و جهیزیه دخترش داشت، او به دلیل گرفتن مستمری اندک از تامین اجتماعی نمی‌تواند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد اما از برخی خدمات این نهاد مانند جهیزیه برای دخترش استفاده کرده است.

چند دقیقه مطرح کردن مشکلات مالی و اقتصادی این خانم به طول انجامید و سپس استاندار از مدیرکل کمیته امداد خواست که در خدمات ارائه شده به این خانواده توضیح بدهد.

عرب گفت: این خانواده چون مستمری‌بگیر تامین اجتماعی است، طبق قانون نمی‌توان آنها را تحت پوشش قرار داد، هرچند حقوقی که می‌گیرند کم است اما کمیته امداد در زمینه تامین جهیزیه دختر اول خانواده کمک کرده و برای بعدی هم در صورت مراجعه کمک می‌کنیم ضمن اینکه همین حالا هم فرزندان خانواده به دلیل یتیم بودن از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند و فقط مستمری دریافت نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی بعد از شنیدن حرف‌های این بانوی سرپرست خانوار دستور لازم را برای حل بخشی از مشکلات او به مدیران کل دفتر خود و کمیته امداد استان داد.

ملاقات کننده‌ها در این دیدار مردمی از طیف‌های مختلف هستند، پیرمردی که سه شغل را تجربه کرده و در هر سه با شکست مواجه شده و حالا درخواست کمک مالی و تسهیلات دارد تا خانمی که با چهار فرزند قد و نیم قد برای پیگیری مشکلات کاری مراجعه کرده و جوان ۲۰ ساله سربیشه‌ای و عشایر که به نمایندگی از اهالی روستای «عباس آباد» پیگیر مشکلات آب لوله‌کشی روستایشان است.

این جوان عشایری که از خطه مرزی سربیشه به ملاقات استاندار آمده است، به بیان مشکلات روستا پرداخت و گفت: روستای عباس آباد سربیشه با ۴۰ خانوار جمعیت در حال حاضر آب شرب لوله‌کشی ندارد، اهالی روستا برای همکاری در کندن چاله لوله‌های داخل روستا آماده همکاری هستند اما تاکنون اقدامی برای لوله‌کشی نشده است.

قناعت از نماینده شرکت آب و فاضلاب استان خواست که توضیحات لازم را برای تاخیر در آبرسانی به این روستا بدهد و معاون شرکت آب و فاضلاب، کمبود اعتبارات شهرستانی را دلیل اجرا نشدن طرح ذکر کرد

وی گفت: خط انتقال این پروژه در داخل روستای عباس آباد و سه روستای دیگر چهار کیلومتر است و اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان نیاز دارد که به دنبال جذب اعتبار از طرق مختلف هستیم.

استاندار به «احمد بنده‌ئی» مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ماموریت داد تا در یک سفر یک روزه به روستای عباس آباد از نزدیک مشکلات بررسی شود و طی جلسه‌ای با فرماندار و اداره آب و فاضلاب اعتباری برای حل این مشکل گذاشته و مرتفع شود.

فضای صمیمی بین استاندار و این جوان عشایر باعث شد تا او علاوه بر موضوع آبرسانی به روستا، از فرصت استفاده کرده و چند مشکل دیگر از جمله جاده خاکی بین روستایی، مشکلات مسجد روستا و چند مورد دیگر را بیان کند.

چند مورد وام اشتغالزایی و مواردی هم مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی در بین مراجعه کنندگان وجود دارد که با ارائه راهکارهایی، دستورات لازم برای حل کامل یا بخشی از آنها صادر می‌شود و در ادامه زن و مرد میانسالی که دارای فرزند معلولی هستند، مشکل خود را با استاندار در میان گذاشتند.

قناعت از معاون اداره کل راه و شهرسازی خواست شخصا پیگیر حل مشکل این زوج باشد و آنها را تا رسیدن به نتیجه کمک کنند.

پایان بخش این ملاقات مردمی که حدود سه ساعت به طول انجامید، حضور رئیس شورای اسلامی روستای «برزج» بیرجند بود که از قول‌های فراوان مدیران در دولت قبل نسبت به یک مسئله عمومی در روستا گلایه داشت و خواستار کمک استانداری برای رفع آن بود.

او با بیان اینکه سال ۱۳۸۴ سد خاکی در روستای برزج احداث و سیل سال ۱۳۹۹ باعث شد تا این سد خاکی پر از گل و لای شود گفت: چند سال است که به دلیل همکاری نکردن مسئولان در تامین اعتبارات برای لایروبی این سد، با هدر رفت آب باران در منطقه مواجه هستیم، چند معاون استاندار در گذشته مراجعه کردند و قول تامین اعتبار دادند اما عملی نشده است.

استاندار خراسان جنوبی هم بعد از شنیدن مشکلات روستای برزج دستورات لازم را برای لایروبی سد خاکی روستا به مدیرکل مدیریت بحران استانداری با همکاری اداره کل راهداری صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha