۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85128813
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: مرحوم ابوترابی در زندان های عراق منشا آرامش اسرا بود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه حجت الاسلام مرحوم ابوترابی همواره پشتیبان روحی و معنوی آزادگان در اردوگاه های بعثی بود گفت: وی در اردوگاه های اسرای ایرانی در عراق منشا آرامش آنها بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی در مسجد مهدیه همدان افزود: حجت الاسلام ابوترابی در اردوگاه دیگری حضور داشت، اما نظر ایشان برای همه آزادگانی که حتی ایشان را ندیده بودند، ملاک بود و در مباحث به دیدگاههای ایشان استناد می شد.

استاندار همدان گفت: اگر درایت حجت الاسلام ابوترابی نبود، تعداد رزمندگانی که در اردوگاهها به شهادت می رسیدند، چندین برابر افزایش پیدا می کرد.

وی ادامه داد: رفتار و اخلاق حجت الاسلام ابوترابی حتی شکنجه گران بعثی را تحت تاثیر قرار می داد و احترام آنها را برمی انگیخت و مانع از افزایش خشونت آنها علیه آزادگان می شد.

قاسمی فرزاد یادآورد شد: تاکید حجت الاسلام ابوترابی این بود که آزادگان باید سلامت خود را حفظ کنند تا بتوانند در بازگشت به کشور، به مردم خدمت کنند.

وی تصریح کرد: مرحوم ابوترابی پس از بازگشت به کشور تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آزادگان بخصوص در مجلس شورای اسلامی گذاشت.

استاندار همدان: مرحوم ابوترابی در زندان های عراق منشا آرامش اسرا بود

مسئول امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و از آزادگان دوران دفاع‌مقدس نیز در این آیین گفت: انسانها در رشد و کمال انسانی می توانند به جایی برسند که در جهان تکوین موثر باشد و این مساله فقط مختص انبیا، معصومین یا انسانهای خاص نیست، بلکه برای همه افراد بشر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صالح‌آبادی ادامه داد: همه انسانها می‌توانند خلیفه خدا در روی زمین باشند، مرحوم ابوترابی و شهید سلیمانی به بخشی از این ظرفیت خدادادی رسیده بودند، آن را به فعلیت درآورده و منشا خیر در بین دیگر انسانها بودند.

وی تاکید کرد: برخورد اخلاقی و تقوی حجت الاسلام ابوترابی زبانزد همه بود به طوریکه ایشان با اخلاق پیامبرگونه ایشان سخت ترین قلبها را دگرگون می‌کرد.

حجت الاسلام صالح آبادی یادآور شد: مرحوم ابوترابی طوری با بعثی ها رفتار می‌کرد که نوع رفتار آنها را تغییر داده بود و این رفتار ظاهر سازی نبود ، بلکه دیدگاهش این بود همه انسانها قابل هدایت هستند.

مسئول امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شکنجه گر حجت الاسلام ابوترابی تحت تاثیر ایشان نماز شب خوان شده بود، تصریح کرد: ایشان معتقد بود باید به دیگران احترام گذاشت و همین مساله موجب هدایت دشمنانش می شد.

وی ادامه داد: "محمد کاظم" شکنجه گر مرحوم ابوترابی سالها بعد به ایران آمد و بعدها جزو مدافعین حرم شد و به شهادت رسید.

حجت الاسلام صالح آبادی گفت: به اعتقاد آقای ابوترابی اخلاق پیامبرگونه معجزه می کند و روی دیگران اثر می گذارد و آنها را متحول می کند.

مسئول امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت: شعار مرحوم ابوترابی این بود که «پاک باش و خدمتگزار» و به این شعار تا آخر عمرش وفادار بود و کمک به دیگران را برای خود افتخار می دانست.

مراسم سالگرد ارتحال سید آزادگان مرحوم ابوترابی‌فرد برای اولین بار در همدان با حضور حضرت آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، خانواده‌های معزز شهداء و ایثارگران، فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان در مسجد مهدیه همدان برگزار شد.

سیدعلی اکبر ابوترابی‌فرد، یکی از روحانیون و مجاهدان برجسته‌ای بود که ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی او در هشت سال دفاع مقدس و سخت‌ترین روزهای اسارت سبب شد تا سید آزادگان نام بگیرد و به عنوان الگو به نسل امروز معرفی شود.

سید علی اکبر ابوترابی که تمام زندگیش عشق به اهل بیت(ع) بود و با آنکه نشان شکنجه های رژیم پهلوی و بعث عراق را در پیکر داشت و سختی های بسیاری را تحمل کرده بود، اما آرامبخش رنج مردمان بود، سرانجام در ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ خورشیدی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha