۶ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85123882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تأکید رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا بر لزوم آتش‌بس فوری در سودان

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواستار برقرای هرچه زودتر آتش‌بس در سودان شد و گفت که بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد.

به گزارش ایرنا، «موسی فکی» امروز شنبه ضمن شرکت در نشست شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا از طریق ویدئو کنفرانس، بر لزوم برقراری آتش‌بس در سودان و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و انتقال قدرت به غیرنظامیان تأکید و اعلام کرد که بحران سودان راه‌حل نظامی ندارد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت: طرفین درگیری در سودان باید فورا آتش بس کنند و اجازه اقدامات بشردوستانه و انتقال سیاسی فراگیر به سمت یک دولت دموکراتیک تحت رهبری یک مقام غیرنظامی را بدهند.

امروز همچنین شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بحران سودان راه حل نظامی ندارد و جنگ و درگیری باید فورا و بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود.

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا همچنین اعلام کرد که تا تاریخ ۹ می(۱۹ اردیبهشت) بیش از ۷۰۰ هزار نفر به دلیل درگیری ها از سودان خارج و پناهنده شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد که در نتیجه آن تاکنون دستکم حدود یک‌هزار تن کشته شدند.

درپی این درگیری‌ها همچنین حدود یک میلیون سودانی خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شدند. همچنین براساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی، حدود ۲۵ میلیون سودانی یعنی نیمی از جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha