۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85122896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امارات، ترکیه و چین جانشین مشتریان غربی طلای روسیه

تهران-ایرنا-گزارش گمرک روسیه نشان می دهد که امارات، چین و ترکیه در مجموع ۹۹.۸ درصد از صادرات طلای روسیه را به خود اختصاص داده و توانستند جای خالی مشتری های اروپایی و غربی طلای مسکو را بگیرند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که از میان سه کشور، امارات متحده عربی به یک مرکز تجاری کلیدی و بزرگ ترین مقصد طلای روسیه تبدیل شده است.

علت سراریز شدن طلای مسکو به این سه کشور تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین و بسته شدن مسیرهای صادرات سنتی روسیه برای صادرات طلا اعلام شده است.

این گزارش شامل نزدیک به یک هزار محموله طلا در یک سال از آغاز جنگ اوکراین است که حکایت از آن دارد که امارات ۷۵.۵ تن طلای روسیه به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار وارد کرده است، این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۳ تن بود.

چین و ترکیه، بزرگترین مقصدهای بعدی طلای روسیه پس از امارات هستند که هر کدام، حدود ۲۰ تن بین برهه زمانی ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا سوم ماه مارس ۲۰۲۳ وارد کردند.

در روزهای پس از آغاز درگیری اوکراین، بسیاری از بانک‌های چندملیتی، ارائه‌دهندگان لجستیک، پالایشگاه‌های فلزات گرانبها، کار با طلای روسیه را که معمولاً به لندن، مرکز تجارت و ذخیره‌سازی طلا ارسال می‌شد، متوقف کردند.

انجمن بازار شمش لندن، ورود شمش‌های ساخته شده در روسیه را از هفت مارس ۲۰۲۲ ممنوع کرد و تا پایان ماه اوت، بریتانیا، اتحادیه اروپا، سوئیس، ایالات متحده، کانادا و ژاپن همگی واردات شمش از روسیه را ممنوع کردند.

با این حال، سوابق صادرات نشان می دهد که تولیدکنندگان طلای روسیه به سرعت بازارهای جدیدی را در کشورهایی مانند امارات، ترکیه و چین که مسکو را تحریم نکرده بودند، پیدا کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha