۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85121683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم است

۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85121683
کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری بوده که این شرایط با گرد و غبار خفیف همراه و برای گروههای حساس ناسالم است.

حسن سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و مادران باردار در شرایط جوی فعلی در فضاهای باز فعالیت نداشته باشند و در صورت ضرورت به حضور در محیط خارج از منزل از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی یادآورشد: این شرایط از بعدازظهر با افزایش ابر، بارشهای رگباری و رعد و برق همراه خواهد شد و روز جمعه به خصوص در نوبت بعدازظهر این بارش ها ادامه خواهد داشت.

سلطانی با بیان اینکه میزان بارشها طی این ۲ روز چشمگیر نبوده و اغلب پراکنده، خفیف تا متوسط است، اظهار کرد: به لحاظ دمایی نیز کماکان هوای گرمی در استان حاکم است.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۲۹ درجه، ابهر و خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آببر ۲۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۳و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha