۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85121080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبیه بری:  لبنان، مدال شهامت به شکست کشاندن پروژه اسرائیل را به گردن دارد 

تهران - ایرنا -  نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفت: لبنان کشوری است که شهامت به شکست کشاندن پروژه اسرائیل را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، نبیه بری روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت سالگرد روز مقاومت و آزادسازی (سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی)، بر "ضرورت برخورداری از جسارت و شجاعت برای مقابله با هر اراده داخلی و خارجی که می خواهد لبنان را به گرداب خلاء سیاسی بیاندازند و درخود فروبشکند"، تاکید کرد و گفت که حفظ دستاوردهای جنگ آزادیبخش یک وظیفه ملی الزام آور برای همه لبنانی هاست.

وی گفت: درهای پارلمان به روی قانون گذاری و دستاوردهای انتخابات ریاست جمهوری بسته نیست و امیدواریم این اتفاقات در اسرع وقت ولو یک روز زودتر انجام شود و موانع موجود بر سر انتخاب رئیس جمهوری که نماینده اراده لبنانی ها باشد، بر طرف شود.

وی تاکید کرد: بی توجهی و کوتاهی در حق دستاوردهای ملی لبنان که در روز ۲۵ ماه مه ۲۰۰۰ موفق به آزادسازی اغلب اراضی خود از اشغال اسرائیل شد و توانست نقشه های تجاوزکرانه آن رژیم را خنثی کند، اقدامی در حد خیانت به لبنان است.

نبیه بری افزود: نیروی مقاومت با نام و قالب های مختلف توانست الگویی بسیار خوب در زمینه انجام وظیفه ملی و عربی ارائه کند.

وی از کشورهای عربی برادر و کشورهای دوست لبنان که به این کشور در زمینه آزادسازی سرزمین و همچنین ایجاد نیروی مقاومت یاری رساندند از جمله سوریه، ایران و الجزایر قدردانی کرد.

نیروی مقاومت در لبنان، چند روز پیش در آستانه روز آزادسازی، یک مانور نظامی انجام داد.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در این مراسم تایید کرد که اشغالگران اسرائیلی اگر دست به حماقت زده و بخواهند قواعد بازی را به هم بزنند، شاهد فرود موشک های دقیق در قلب رژیمشان خواهند بود و روزهای تیره و تار و بی سابقه ای را خواهند دید.

صفی‌الدین گفته بود: مقاومت لبنان در جریان عملیات آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ شامل فقط یک نسل بود، اما امروز نسل‌های متوالی و در هم تنیده برای شکست دادن اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ اهالی جنوب لبنان بعداز ۱۸ سال اشغال شهرها و روستاهایشان و ظلم و جور صهیونیست های اشغالگر « بازگشت سرافرازانه به خانه» را تجربه کردند.

با بازگشت اهالی جنوب لبنان به شهرها و روستاها، درهای نور و آزادی به روی این کشور کوچک گشوده شد و از آن زمان مقاومت دوره جدیدی را پایه گذاری کرد که با تمام دوران تاریخ درگیری عربی – صهیونیستی متفاوت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha