۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85121066
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اتاق بازرگانی گرگان پل ارتباطی برای جذب سرمایه‌گذاران به گلستان است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان پل ارتباطی برای جذب و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در استان است که تلاش می‌کند از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

به گزارش ایرنا،علی وفایی روز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی با مدیر گروه سرمایه‌‍گذاری انتخاب مفید افزود: حضور مدیر گروه سرمایه‌گذاری انتخاب مفید از جمله برنامه‌های استانداری در شتاب به جذب و توسعه سرمایه‌گذاری در استان است.

وی از فعالان اقتصادی گلستان خواست از فرصت به وجود آمده برای حضور گروه سرمایه‌گذاری انتخاب مفید در استان به خوبی برای رونق تولید و توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در استان استفاده کنند.

رضا مبصری عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم گفت: ورود سرمایه‌گذار به گلستان فرصت برای توسعه است و اتاق بازرگانی گرگان تلاش کرده زمینه سرمایه‌گذاری برای شتاب در توسعه استان را فراهم کند.

مدیر گروه سرمایه‌گذاری انتخاب مفید هم گفت: این گروه آمادگی دارد که گلستان را به عنوان «هاب صادراتی» تا انتهای تابستان امسال معرفی کند.

محمدرضا اسپروری افزود: راه‌اندازی «هاب صادراتی» در گلستان با توجه به ظرفیت کشاورزی، صنعتی و صنایع تبدیلی و قرارگیری در مسر کشورهای آسیای میانه، می تواند ظرفیتی برای شتاب در توسعه این استان باشد.

اتاق بازرگانی گرگان پل ارتباطی برای جذب سرمایه‌گذاران به گلستان است

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی استان گلستان با طرح سوالاتی ، اطلاعاتی بیشتر از فعالیت گروه سرمایه‌گذاری انتخاب مفید دریافت کردند.

مطابق گزارش اتاق بازرگانی گرگان، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از این اتاق هستند. عمده فعالیت فعالان اقتصادی گلستان با کشورهای آسیای میانه است.

داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه های گرگان و کلاله و گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس، از جمله ویژگی‌های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می‌رود.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است.

افزایش سطح دیپلماسی وزارت امور خارجه در حوزه صادرات کالا ضروری است

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha