ایجاد زمینه مساعد برای تبادلات علمی ایران و اندونزی درحوزه بیوتکنولوژی

تهران - ایرنا - رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در ایران در برخی حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده و این فرصت بی‌نظیر برای تبادلات با کشور اندونزی است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، شقایق حق جوی که به همراه یک هیات از شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی همزمان با سفر رییس جمهور به اندونزی به این کشور سفر کرده است، با تشریح برنامه‌های روز گذشته هیات ایرانی در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور اظهار داشت: اعضای این هیات از یک طرح کسب و کار به نام Innovation Center Business در جاکارتا بازدید کردند.

وی ادامه داد: اندونزی با شرکای کلیدی خود در بخش علم و فناوری مانند کشور کره جنوبی وارد حوزه‌هایی چون بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیصی شده است.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برنامه دیگز هیات ایرانی در اندونزی را بازدید از یک شرکت بیوتکنولوژی عنوان کرد و توضیح داد: در اندونزی یک شرکت جدید در حوزه بیوتکنولوژی به نام "اتنا" در حوزه واکسن‌های مبتنی بر ام آر ان MRN و داروهای نوترکیب ایجاد شده است.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حق جوی خاطرنشان کرد: این یک فرصت بی‌نظیر برای ایران است تا با آنها در حوزه تحقیق و توسعه، داد و ستد کنیم و آنها برای انتقال فناوری از ایران بسیار آماده هستند.

وی تاکید کرد: در ایران در برخی حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

به گزارش ایرنا، شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه تجهیزات برای آشنایی با زیرساخت‌های فناورانه اندونزی و توسعه بازار محصولات ایران‌ساخت همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا پایتخت اندونزی اعزام شدند.

این هیات متشکل از ۱۳ شرکت دانش بنیان است. سفر این هیات دانش بنیان ایرانی با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ۲ کشور طراحی شده تا با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در اندونزی بر عمق روابط علمی _ اقتصادی دو کشور افزوده شود.

این شرکت‌ها در این سفر سه روزه در نشست هایی همچون فروم اختصاصی، نشست‌های تجاری با طرف‌ اندونزیایی مذاکره می کنند.

همچنین روز گذشته تفاهم نامه‌ علم و فناوری ایران و اندونزی به امضای مقامات رسمی دو کشور رسید.

در ادامه این سفر همزمان با برگزاری فروم تجهیزات پزشکی ایران، شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه ساخت تجهیزات پزشکی، محصولات فناورانه خود را در حضور سران دولتی دو کشور ارائه می کنند و نمایشگاهی از این محصولات برای بازدید مقامات و شرکت‌های اندونزیایی برپا شده است. این فروم قرار است امروز در راستای انعقاد قراردادهای دو طرفه فناورانه برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha