علوی: فدراسیون نقشی در صدور مجور حرفه‌ای استقلال ندارد/ لیست ۵۰ نفره تیم امید تهیه شد

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال معتقد است این فدراسیون نقشی در صدور مجوز حرفه‌ای استقلال ندارد و این مجوز بر اساس استانداردهای تعیین شده کنفدراسیون فوتبال آسیا داده می‌شود.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، امیر مهدی علوی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست رئیس فدراسیون فوتبال با سرپرست باشگاه استقلال، گفت: امروز جلسه‌ای با حضور مهدی تاج و حجت کریمی برگزار شد و درباره آخرین مباحث صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال با توجه به استاندارهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته، بحث و بررسی شد. این استاندارها به طور مشخص در اختیار باشگاه‌ها قرار دارد.

علوی افزود: مجموعه فدراسیون فوتبال در ماجرای صدور مجوز حرفه‌ای استقلال نمی‌تواند نقش خاصی ایفا کند، بلکه قوانینی است که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا نهاد بالا دستی فدراسیون تعیین شده است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به تشکیل اردوی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف، خاطرنشان کرد: روزهای پرخبری برای تیم‌های ملی فوتبال است، اردوی متصل به اعزام تیم نوجوانان آغاز شده و تیم دو هفته زودتر به قهرمانی آسیا در تایلند اعزام می‌شود. امیدوارم حسین عبدی و شاگردانش نتایج خوبی را کسب کنند. اردوی تیم ملی بانوان هم از امروز آغاز شد. تیم ساحلی هم قرار است طبق برنامه به مسابقات اعزام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز جلسه نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرمربی جدید تیم امید برگزار شد، تصریح کرد: در جلسه امروز مهدی محمدنبی و رضا عنایتی، برنامه‌های تیم امید دوباره مرور شد. لیست ۵۰ نفره تیم امید که تهیه شده بود، دیروز در اختیار عنایتی قرار گرفت و او نظرش را اعلام کرد.

علوی درباره برنامه تیم ملی بزرگسالان هم گفت: جلسات تیم ملی فوتبال بزرگسالان هم به صورت مرتب در ساختمان پک در حال برگزاری است و امیر قلعه‌نویی دیروز جلسه‌ای با جمعی از دستیارانش برای حضور در تورنمنت کافا برگزار کرد. تورنمنتی که می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. تیم ملی در فیفادی شهریورماه دو بازی خارج از خانه خواهد داشت، مذاکره با چند گزینه در دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون در حال انجام است که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران، خاطرنشان کرد: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حوزه ساختار اداری در فاز دوم در هفته اخیر به تهران سفر کردند و جلسات مختلفی برای ساختار اداری فدراسیون با رئیس، نایب رئیس و روسای دپارتمان برگزار شد. فاز دوم نظارت AFC با موفقیت به پایان رسید، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر یک انقلاب اداری در فدراسیون‌های عضو است که ایران هم طلایه‌دار بوده و خروجی آن را در استانداردسازی ساختار اداری باشگاه‌ها و فدراسیون خواهیم دید.

علوی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بیانیه باشگاه استقلال که فدراسیون را متهم کرده است که برای حذف استقلال از لیگ قهرمانان عجله داشته، گفت:به صورت کلی می گویم فدراسیون فوتبال وظایفی در این حوزه دارد و در یک نشست خبری در روزهای آینده توسط مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اطلاع رسانی خواهد شد. نگاه فدراسیون جنبه حمایتی است اما موضوع تائید استاندارهایی بوده که کنفدراسیون فوتبال آسیا تعییین کرده و بر اساس آن هم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کار را انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتقادات تند نایب رئیس فدراسیون شطرنج از توجه زیاد به فوتبال، گفت: دوگانه فوتبال و منهای فوتبال جالب نیست و از قهرمانان و همکارانمان در فدراسیون‌های دیگر خواهش می‌کنیم در نوع ادبیاتشان نسبت به ورزش و به خصوص فوتبال تجدیدنظر کنند. همانطور که ما به قهرمانان حوزه شطرنج افتخار می‌کنیم، در منهای فوتبال هم به جای اینکه گفته شود چرا به فوتبال توجه می‌شود، گفته شود که به ورزش‌های دیگر هم مثل فوتبال توجه کنید.

علوی درباره برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیا و هماهنگی بین سازمان لیگ و تیم ملی برای برگزاری اردوها، گفت: جلسات متعددی بین مسئولان تیم ملی و سازمان لیگ در حال برگزاری است وتعیین تاریخ برگزاری لیگ، سوپرجام و ... با همکاری این دو بخش در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جریان بازی پنجشنبه پرسپولیس و هوادار در جام حذفی، رئیس فدراسیون فوتبال از 7 پیشکسوت عرصه رسانه تقدیر می‌کند، درباره دستیاران عنایتی در تیم امید، تصریح کرد: عنایتی اسامی مربیان مدنظرش را به فدراسیون ارائه داده و مقرر شد مراحل مربوطه انجام شود.

علوی درباره اینکه به نظر می‌رسد نقش حبیب کاشانی در تیم امید کمرنگ شده و او به عنوان مدیر تیم امید در جلسات حضور ندارد، تاکید کرد: جلسات متعددی با حضور حیبب کاشانی و مسئولان فدراسیون در راستای تیم امید برگزار شد و این همکاری ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت انتخاب دستیار خارجی قلعه‌نویی، گفت:مذاکرات با گزینه‌های مد نظر سرمربی تیم ملی فوتبال در حال انجام است، هفته پیش هم مذاکرات جدی‌تری انجام شد و پس از توافق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره تبدیل شدن دوباره فوتبال به فدراسیونی 5 ستاره و صعود تیم ملی به جام‌جهانی، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در نوجوانان، ساحلی، فوتسال و تیم ملی بزرگسالان و بانوان داریم، مسیر خوبی در حال شکل گرفتن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha