طرح احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز میراث فرهنگی است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: شهرداری بندر کنگ به تازگی اقدام به تعریض معبر و ایجاد پارک بانوان در بافت تاریخی این منطقه کرده است که بدون استعلام و هماهنگی با این اداره‌کل بوده و مکاتبات برای توقف این فعالیت‌ها انجام شده است.

محمد محسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان محلی شهرستان بندرلنگه نیز به تصور اینکه شهرداری کنگ اقدامات و استعلامات قانونی را در ساخت و سازها انجام داده است، براساس حُسنِ اعتماد اداری بین دستگاهی، بعضا در مراسم‌های شهرداری همراهی کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ بی‌توجهی و کم دقتی در رعایت الزامات، میراثی از سوی شهرداری کنگ در سال ۱۴۰۱ بوده که این روند به اطلاع معاون عمرانی و مدیرکل شهر و روستای استانداری هرمزگان رسانده شد و متعاقب آن مدیران یادشده تذکرهای لازم را به شهردار و مسوولان شهری این شهر تاریخی دادند اما بی‌توجهی شهردار کنگ به موضوع، به اقدام‌های اخیر منجر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد:‌ هرگونه ساخت و ساز در بافت تاریخی کنگ که موجب تغییر یا تاثیر در معماری بافت و معابر شود باید با هماهنگی و نظر کارشناسی این اداره‌کل باشد، اما متاسفانه فعالیت‌های ساخت‌وساز در بافت تاریخی کنگ بدون مجوز و نظر کارشناسی این اداره بوده است.

محسنی گفت: شهرداری بندر کنگ بدون توجه به مقررات و دستورکارهای حفاظت از بناها و بافت‌های تاریخی اقدام به صدور مجوز فعالیت ساخت و ساز کرده که در همین راستا مکاتباتی با شهرداری کنگ برای توقف فعالیت‌ها انجام شده و پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی در دستورکار میراث فرهنگی هرمزگان قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرداری بندرکنگ دفتر بافت تاریخی این شهر تاریخی را تعطیل کرده اما براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، شهرداری های دارای بافت تاریخی باید نسبت به تاسیس دفتر بافت و استخدام نیروی متخصص برای حفاظت از بافت تاریخی اقدام کنند.

شهر بندرکنگ، بندری تاریخی و بسیار زیبای ایرانی است که در استان هرمزگان قرار دارد، این بندر از قدیمی‌ترین بندرهای ایران بوده که در پنج کیلومتری شرق شهر بندرلنگه قرار دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha