۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85118391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ میلیون سیم کارت همراه اول در اختیار قزوینی هاست

قزوین - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در اختیار شهروندان قزوینی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نصرآبادی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین با اشاره به اینکه طرح نجما یا توسعه فیبر نوری در قزوین طی یک سال گذشته کلید خورده و به سایر استان ها نیز تعمیم پیدا کرد، افزود: در قالب این طرح زیرساخت های ایجاد یک شهر هوشمند در حال فراهم شدن است و انتظار داریم تا شهروندان نیز همکاری لازم را در زمان ایجاد زیرساخت های مربوط به این طرح با همکاران ما داشته باشند.

این مسوول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت اینترنت در روستاهای قزوین، اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان قزوین به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه عدالت ارتباطی که در میهن اسلامی ما وجود دارد را در کمتر کشوری می توان شاهد بود، تصریح کرد: این روزها در دوردست ترین مناطق و روستاها نیز مردم از اینترنت پرسرعت با پهنای باندی که در شهرهای بزرگ در دسترس قرار دارد، بهره مند هستند.

نصرآبادی با بیان اینکه مردم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطالبات زیادی دارند که شاید در سایر حوزه ها حتی بهداشت و درمان این سطح از مطالبه را شاهد نباشیم، افزود: این که در این بخش مطابق و همگام با دنیا پیش برویم، مطالبه به حقی است و شرکت مخابرات ایران نیز تلاش دارد تا در این راستا حرکت کند.

این مسوول با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای زیادی در بستر اینترنت شکل گرفته و بخش قابل توجهی از خدمات از جمله در بخش بهداشت و درمان نیز در این بستر به مردم ارایه می شوند، افزود: این مساله کار ما را حساس تر کرده و رسالت سنگینی را برعهده ما گذاشته است.

وی اظهار کرد: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز پیش رو داریم و بدون شک تلاش خواهیم داشت تا همانند دوره قبل، از استان های پیشتاز در برگزاری انتخابات الکترونیک و تامین زیرساخت های لازم در این حوزه باشیم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین با اشاره به هزینه های هنگفت نگهداری و تعمیر تجهیزات مخابراتی، گفت: در استان قزوین ۶۵۰ ایستگاه BTS (فرستنده و گیرنده) وجود دارد که ارزش هر کدام از آنها حدود ۶ میلیارد تومان است.

سرقت تجهیزات و بدهی دستگاه ها از چالش های پیش روی مخابرات قزوین

نصرآبادی، سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی را از چالش های جدی شرکت مخابرات منطقه قزوین دانست و افزود: این مساله به روند خدمت رسانی و پایداری خدمات ارتباطی آسیب می زند و بررسی ها نشان می دهد بیشتر سرقت ها از سوی معتادان متجاهر انجام می شود و با کمترین و نازلترین قیمت نیز به فروش می رسد در حالی که سرقت ها می تواند چندین ساعت تا چند روز ارتباطات یک محله یا منطقه را مختل کند.

این مسوول، مدیران میانی برخی از دستگاه های اجرایی را نیز یکی دیگر از چالش های این شرکت دانست و تصریح کرد: برخی از مدیران به دلایل مختلف امکان توسعه ارتباطات را نمی دهند، به عنوان مثال در برخی شهرها و شهرستان ها کمبود ایستگاه BTS داریم و وقتی برای نصب آن می خواهیم اقدام کنیم با نبود مکان مناسب و عدم صدور مجوز مواجه می شویم در حالی که همین مدیران از ضعف پوشش ارتباطی در شهر و منطقه خود گلایه دارند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه قزوین افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی اینترنت ۵G جزو کارهای این شرکت است که البته برای جانمایی و نصب ایستگاه های فرستنده و گیرنده آن با برخی مشکلات روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از چالش های شرکت مخابرات استان، بدهی شرکت های خدمات رسان و دستگاه های اجرایی است که ماه هاست پرداخت نشده و با توجه به اینکه مخابرات یک شرکت درآمد هزینه ای است، ما را در ارایه خدمات خود با مشکل روبرو می کند.

دسترسی به خدمات حوزه فناوری اطلاعات همچون آب و غذا مهم است

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر، خاطرنشان کرد: این حوزه از نیازمندی های ضروری شهروندان در دنیای کنونی به شمار می رود و دسترسی به آن همچون آب و غذا برای مردم ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت پایدارd خدمات دهی مخابرات در حوزه اینترنت، اظهار کرد: وقتی به اهمیت و ضرورت پایداری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر پی می بریم که تصور کنیم برای چندساعت اینترنت قطع شود و در دسترس شهروندان قرار نداشته باشد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین در ادامه با اشاره به خدمات رسانی قابل توجه شرکت مخابرات در ایام شیوع کرونا به مردم اقصی نقاط استان و کمک به تداوم آموزش به دانش آموزان از طریق فضای مجازی، افزود: خدمات مخابرات رابطه مستقیمی با توسعه آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی در ادامه از آمادگی ایرنا مرکز قزوین به منظور انعکاس اخبار و خدمات مخابرات به شهروندان خبر داد و گفت: خدمات مخابراتی و اهمیت و حساسیت آن بایستی از طریق رسانه ها بیش از پیش برای مردم بازگو شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha