واگذاری امور قرآنی به موسسات مردمی با نگاه واقع‌بینانه باشد

تهران- ایرنا- مدیرکل توسعه و مشارکت‌های سازمان دارالقرآن کریم معتقد است نداشتن نگاه واقع‌بینانه در زمینه واگذاری امور قرآنی به موسسات مردمی، یکی از موانع در این زمینه است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین بهبودی در ششمین جلسه کارگروه فعالیت‌های قرآنی مردمی در معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: یکی از موانع بر سر راه واگذاری امور قرآنی به موسسات مردمی، عدم نگاه واقع‌بینانه به موضوع است و یکی از مسائلی که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد این است که چه میزان از امور تا به امروز از سوی متولیان امور قرآنی واگذار شده است و آیا امور واگذار شده به خوبی کار خود را ادامه داده است یا خیر.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم وظایفی را که در اختیار حکومت است، به طور کامل به موسسات قرآنی تفویض کنیم، اتفاق کاملا خوبی نیست و باید امور قابل واگذاری بررسی شود و سپس کار واگذاری انجام شود.

مدیرکل توسعه و مشارکت‌های سازمان دارالقرآن کریم تاکید کرد: برخی دستگاه‌ها امور اجرایی دارند که امکان واگذاری دارد اما ما اطلاع نداریم. از این رو باید مشخص شود که متصدی و نظارت بر این مسائل‌ با چه کسی است و این موضوع باید در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیگیری شود، البته یک شورا نیز باید بر اموری نظارت داشته باشد که تا به حال واگذار شده و از این طریق عملکرد موسسات را بررسی کند.

واگذاری امور قرآنی به موسسات مردمی با نگاه واقع‌بینانه باشد

محمد انجم شعاع مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت نیز با بیان اینکه اعتمادسازی در امر واگذاری یک امر مهمی است، خاطرنشان کرد: یک دستگاه‌ باید این اعتماد را به یک مجموعه مردمی داشته باشد که در صورت واگذاری کار انجام می‌شود. البته باید برای این کار یک نظارت بر روی امور واگذار شده وجود داشته باشد تا یک امور یک نهاد زیر سوال نرود.

محمدحسین فریدونی مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز با اشاره به مسائل حقوقی مربوط به چگونگی واگذاری امور قرآنی دستگاه‌های دولتی به موسسات مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، این است که تا چه اندازه موسسات قرآنی می‌توانند به رسالت خود به درستی عمل کنند و به منحرف نشوند.

در این نشست حسین سلیمانی مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، سعید کریمی معاون رسیدگی به امور موسسات، حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی نماینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و کریم دولتی نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

در مرداد سال ۹۹ انتخابات اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآن و عترت با شرکت نمایندگانی از چهار هزار موسسه قرآنی در سطح کشور برگزار شد تا تمام موسسات قرآنی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات تحت پوشش سازمان دارالقرآن الکریم در قالب یک اتحادیه متحد فعالیت های خود را ادامه دهند. ایرنا در همان زمان گزارشی با عنوان چشم انتظاری برای فعالیت های رسمی موسسات قرآنی منتشر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha