۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85117941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هویت بخشی به پایگاه‌های بسیج از اهداف شورای محله اسلامی است

بیرجند - ایرنا - معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از رویکردهای اصلی تشکیل شورای تحول و قرارگاه محله اسلامی، هویت بخشی به پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات و مساجد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حیدر بابااحمدی عصر یکشنبه در نشست شورای تحول محلات اسلامی خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت جامعه شهری یک پایگاه مقاومت بسیج با عنوان قرارگاه محله اسلامی تشکیل می‌شود تا در برابر جنگ نرم دشمن بتوانیم آرایش بگیریم.

وی با بیان اینکه افزایش پایگاه مقاومت بسیج منجر به جذب بیشتر اعتبارات می‌شود گفت: تجهیز پایگاه‌های بسیج از سال گذشته شروع شد و اقلام به مرور براساس نیاز هر پایگاه در راستای ماموریت‌ها در حال تامین است.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: ۴۴۷ پایگاه مقاومت بسیج استان خراسان جنوبی در همین راستا امسال تجهیز می‌شود و مابقی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: کمک هزینه پایگاه‌های مقاومت در راستای هزینه‌های جاری و احیای مساجد خاموش و فاقد امام جماعت در جهت اجرای طرح تحقق محله اسلامی از سه ماه اول سال مستقیم به حساب هر پایگاه واریز می‌شود.

سردار بابا احمدی با اشاره به طراحی سامانه رصد در راستای اعتلای پایگاه‌های مقاومت بسیج گفت: تاکنون ۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور به این سامانه متصل شده و تمامی ارزیابی ها از طریق آن انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: شورای تحول محله قرار است به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت مسجد و امام جماعت ایجاد تا مسائل مردم از هر حیث شناسایی و حل شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: مردم باید برای حل مسائل یکدیگر بسیج شوند و یک حلقه واسط این نیروها را هدایت کند که مرکزیت این اقدام می تواند مسجد باشد.

وی اضافه کرد: وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی وجود دارد و خدمات مطلوبی در استان انجام شده است، اینکه روستای زیر ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی مشکل برق و گاز ندارد از نعمات و برکات جمهوری اسلامی است که باید تبیین شود.

سردار بابااحمدی با تاکید بر لزوم رفع بیکاری در محلات گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کرد و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد، اقتصاد خانواده باید از این طریق قوی شود زیرا در جنگ نرم، اقتصاد مردم نشانه گرفته شده است.

وی بیان کرد: دشمن درصدد است جمعیت کشور را از حول رهبری و نظام اسلامی دور کند لذا دعوای آنها بر سر اسلام ناب است و گرنه با اسلام آمریکایی مشکلی ندارند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: یکی از ماموریت‌های پایگاه‌های بسیج، قوی کردن اقتصاد خانواده هاست که در شورای تحول محله باید بر آن متمرکز شود و امروز جهاد برای همه افراد جامعه از جمله بانوان فراهم است و حضرت خدیجه (س) در این زمینه می تواند الگوی خوبی باشد.

وی گفت: رویکرد اصلی هویت بخشی پایگاه مقاومت بسیج است تا به عنوان دیده بان مشکلات هر محلات از این طریق شناسایی شود، اشتغالزایی، شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان واقعی از دیگر رویکردهای قرارگاه محله اسلامی با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج است.

سردار بابااحمدی گفت: فتنه انگیزی بعد از انقلاب اسلامی آغاز شد و هدف آن ایجاد تفرقه و چند دستگی بود اما جامعه اسلامی یک امت واحده است، جنگ هشت ساله که جنگ جهانی نانوشته بود نیز علیه این امت طراحی و عملیاتی شد اما ملت و امت با دست خالی در برابر همه ابرقدرت های جهان ایستاد و مقاومت کرد.

وی افزود: بعد از آن‌ جنگ‌های نیابتی در دیگر کشورهای منطقه آغاز شد و حملات وحشیانه به غزه و فلسطین شدت گرفت اما به نتیجه نرسید لذا دشمن در همه فتنه‌ها تمام توان خود را گذاشت تا انقلاب نماند و جمهوری اسلامی از بین برود؛ دشمنی‌ها توسعه یافت و هر روز تاکتیک‌ها عوض شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بازدید از محله اسلامی در مسجد امام هادی (ع) خیابان شعبانیه بیرجند و شرکت در جلسه تبیینی تحقق محله اسلامی در استانداری از دیگر برنامه‌های معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در سفر به خراسان جنوبی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha