نمایشگاه «روایت میدان» جوانان را از ترفندها و حیله‌های دشمن آگاه می‌کند

تهران- ایرنا- معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در جریان بازدید خود از نمایشگاه «روایت میدان» تاکید کردند: این نمایشگاه کمک بسیار موثری به نسل نوجوان و جوان و همه اقشار جامعه می‌کند تا بتوانند سطح آگاهی خود را بالا ببرند و از ترفندها و حیله‌های دشمن آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایشگاه «روایت میدان» این روزها یکی از روزهای شلوغ خود را پشت سر می‌گذارد. از جمله گروه‌هایی که روز گذشته در این‌ نمایشگاه حاضر شدند جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و عده ای از معلمان ِمقطع متوسطه بود.

معلمان که به تعبیر رهبر انقلاب معماران آینده کشور هستند، در جریان بازدید خود از نمایشگاه روایت میدان، بارها به تهاجم فرهنگی که سالیان سال است کشور درگیر آن شده اشاره کردند، موضوعی که البته تازگی ندارد ولی ابزارهای پیشرفته رسانه‌ای و فراگیر امکان خطرناکی در اختیار دشمن قرار داده است.

یکی از مدیران دبیرستان دخترانه در این باره می‌گوید که امروز درگیر یک جنگ همه جانبه ترکیبی هستیم و در این‌ میان دشمن با رسانه به جنگ ما آمده و بودجه گزافی را هم پرداخت می‌کند و اگر ما تبیین نکنیم، به دانش آموزان خودمان ضربه زده ایم زیرا دشمنان هرطور که دلشان بخواهد و براساس منافع خود که در راستای توقف در پیشرفت کشور و آسیب به جوانان است، روایت سازی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: خیلی مهم است که در جنگ رسانه‌ای بتوانیم مردم را روشن کرده و اطلاعات به‌روز و صحیح در اختیار آنها قرار دهیم و بتوانیم روایتگر باشیم تا این جنگ رسانه‌ای را همانند سایر جنگ‌ها با موفقیت پشت سر بگذاریم. این‌ نمایشگاه در این راستا گامی بزرگ برداشته است.

غرفه مجازی یکی از غرفه‌های جذاب برای معلمان بود، بطوری که می‌گفتند: روایت این‌ نمایشگاه از فضای‌مجازی بسیار شنیدنی است زیرا برخی از ما اطلاعات کافی را نداریم و اینکه دشمن‌ چگونه با یک تلفن ساده اطلاعات را به دست می‌آورد و ما را رصد می‌کند.

اهمیت فضای مجازی سال‌های سال است که در بیانات رهبر انقلاب بارها تکرار شده است و ایشان در اظهارات متعددی غفلت از آسیب‌های مرتبط با این فضا را گوشزد کرده‌اند و در جایی فرمودند: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.»

یکی از دبیران ریاضی در جریان بازدید از این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه کمک بسیار موثری به نسل نوجوان و جوان و همه اقشار جامعه می‌کند تا بتوانند سطح آگاهی خود را بالا ببرند و از ترفندها و شیوه‌های دشمن آگاه شوند، کاش دانش آموزانم اینجا بودند و واقعیت‌ها برایشان روایت می‌شد و می‌دانستند که دشمن چقدر با برنامه و با هزینه گزاف به دنبال آسیب زدن به آنهاست.

مدیر یکی از مدارس هم خاطراتی از زمان دانش آموزی خود بیان‌ کرد و به این نکته اشاره کرد که از اوایل انقلاب که دانش آموز بودم تهاجم دشمن را در عرصه‌های مختلف دیده و شنیده ام، از ترور تا جنگ تحمیلی ولی این روزها دشمن از طریق رسانه جوانان ما را محاصره کرده است و دانش آموزان‌ عزیز ما از طرق مختلف تحت هجوم رسانه ای دشمن قرار گرفته اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: دشمن در بعد سیاست و اقتصادی و نظامی اقداماتی انجام داد ولی شکست خورد ولی در بعد فرهنگی ما ضعیف عمل کردیم. سالها قبل رهبر انقلاب از تهاجم فرهنگی بارها صحبت کرد و این هشدار را به مسئولان داده بودند.

در پایان درخواست مسئولان آموزش و پرورش و معلمان این بود که بتوانند دانش آموزان خود را به این‌نمایشگاه بیاورند و تاکید می‌کردند که جوانان و نوجوانان باید جامعه هدف این نمایشگاه قرار گیرند و برایشان پشت پرده توطئه های دشمن تبیین شود زیرا این نوع نمایشگاه‌ها در افزایش سطح بصیرت و آگاهی مردم بسیار اثرگذار است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha