سلامت ۷۲ هزار دانش‌آموز زیر ذره‌بین آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ارزیابی شاخص‌های سلامت بیش از ۷۲ هزار دانش آموز آغاز شده و این روند ادامه دارد.

علی مطهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزیابی شاخص‌های سلامت نوآموزان استانی از بهمن سال گذشته آغاز شده و تا خرداد امسال تعیین تکلیف خواهند شد، افزود: سال‌های گذشته سنجش شاخص سلامت نوآموزان در فصل تابستان انجام می‌شد ولی امسال رویکرد سنجش تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مدارس مراکز اختلالات یادگیری آموزش و پرورش نیز در این زمینه دخیل هستند، ادامه داد: ۴۳ پایگاه فعال در استان در حال انجام غربالگری هستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، در مرحله اول ۱۴ هزار نفر ارزیابی شده و بقیه دانش آموزان هم به تدریج ارزیابی می‌شوند.

مطهری با اشاره به اینکه رویکرد سنجش در موضوع گروه سنی هدف امسال متفاوت است، اضافه کرد: گروه سنی چهار تا ۶ سال امسال می‌توانند در طرح شرکت کنند در حالیکه پارسال فقط گروه سنی نوآموزان پیش دبستانی و دبستان مورد ارزیابی بود.

وی با بیان اینکه امسال تمامی مراحل سنجش از طریق سامانه سیرت انجام می شود، یادآور شد: سامانه به صورت روتین نزدیک ترین پایگاه را به افراد معرفی می‌کند آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، شایستگی‌های حرکتی، اختلالات جسمی و حرکتی و دید رنگ از جمله شاخص‌های سنجش هستند.

به گفته مطهری، سال‌های قبل افراد مشارکت کننده در امر سنجش از بین نیروهای آزاد انتخاب می‌شدند ولی امسال طبق دستور العمل ابلاغی از نیروهای رسمی و بازنشسته استفاده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه قطعی سامانه نظم پایگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند، اظهار کرد: در تمامی شهرها پایگاه‌ها فعال هستند و لازم است برای اولیا در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

به گفته احمد امامی، برای عشایر سنجش رایگان است و از هفته قبل اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان چهار تا ۶ ساله استان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار آموزشگاه شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha