۳۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی طی دهه کرامت در استان یزد  برگزار می‌شود + فیلم

یزد- ایرنا- مسئول کانون جوانان رضوی یزد گفت: ۳۰۰ برنامه فرهنگی و بصیرتی در دهه کرامت در ۱۲ شهرستان استان با همکاری آحاد شهروندان استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد افزود: این برنامه‌های مردمی از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) و با حضور ۱۵ نفر از خدام امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی اهم این برنامه‌ها را شامل برگزاری جشن‌های متعدد زیرسایه خورشید در مکان‌های مختلف، برنامه های فرهنگی با موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و فرزندآوری و دیدار با خانواده‌های شهیدان را از برنامه های دهه کرامت در استان یزد عنوان کرد.

وی تصریح کرد:آیین اصلی این دهه با جشن بزرگ زیرسایه حورشید در مرکز استان در روز ۱۱ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد (ع) با حضور آحاد مردم، همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی برگزار می شود.

مهدوی نژاد بیان کرد: در اجرای برنامه‌های مردمی زیرسایه خورشید در شهرستان یزد ۷۵۰ نفر و در ۱۱ شهرستان دیگر استان ۲۰۰ نفر که اکثر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهد، به صورت افتخاری و داوطلبانه همکاری دارند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی در برنامه‌های امسال جذب دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها است که در این خصوص برنامه‌های متناسب با این گروه های سنی پیش بینی شده و با مشارکت خانواده‌ها شاهد هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن جشن‌های زیرسایه خورشید خواهیم بود .

مسئول کانون جوانان رضوی یزد بیان کرد: روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری خدام حرم امام رضا(ع) وارد استان می‌شوند و با حضور آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تبیینی شروع می‌شود.

به گفته مهدوی نژاد استفاده از تمامی ظرفیت‌های مردمی، فرهنگی و هنری استان جزو اهداف اصلی و اقدامات ضروری برای ترویج فرهنگ رضوی است و جشنواره بین‌المللی زیرسایه خورشید امسال با شعار «جمعمان جمع است زیرپرچممان» برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha