ظرفیت‌های یزد برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی زنجیره تامین کالاهای صادراتی مطلوب است

یزد- ایرنا - مدیرکل آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فعال‌سازی واحدهای تولیدی زنجیره تامین کالاهای صادراتی یکی از مهترین رویکردهای این سازمان است و استان یزد در این زمینه از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن تجارت استان یزد، سیدعلی امامی در دیدار با صادرکنندگان استان یزد با تشریح اهمیت تامین زنجیره‌ای در دنیا، افزود: صادرات و تجارت در دنیا به سمت زنجیره‌ای حرکت کرده و از حالت تک محصولی خارج شده است، بنابراین در این برهه از زمان تامین زنجیره‌ای از جایگاه ویژه‌ای در صادرات برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردم استان یزد اهل اندیشه و عمل هستند، ادامه داد: مردم این استان توانایی افزایش عملکرد و ظرفیت در زمینه صادرات را دارند و شکوفایی هرچه بیشتر این ظرفیت مستلزم همت بیشتر فعالان اقتصادی و حمایت مسئولان استان است.

امامی افزود: تامین زیرساخت‌ها به عنوان یک نیروی محرک از دیگر مواردی است که می‌توان در استان یزد در راستای افزایش صادرات این استان انجام داد.

مدیرکل آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان چالش‌های استان یزد در زمینه صادرات گفت: کمبود کانتینرهای یخچالی در این استان از چالش‌های موجود در مسیر صادرات است که برای حل این مشکل مجوزهای لازم برای واردکنندگان دارای شرایط صادر می شود تا با ایجاد امکانات سردخانه‌ای در یزد و همچنین برخی بنادر مهم کشور، این استان بتواند بازارهای مهم کشورهای حوزه خلیج فارس را به دست بگیرد.

امامی در پاسخ به پرسش‌های تجار یزدی از حضور فعال رایزنان اقتصادی ایران در ۲۰ کشور دنیا خبرداد و گفت: در صورتی که تجار ایرانی در کشوری با رایزن اقتصادی که اطلاعات کافی و مورد نیاز را ندارد ، مواجه شدند با سازمان توسعه تجارت ایران در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به بازگشت آن رایزن اقدام شود.

وی با بیان پیش بینی یارانه به میزان ۵۰ درصدی ارزش بار به عنوان یک سیاست‌ تشویقی خاطرنشان کرد: امید است با تصویب مصوبه ای در این زمینه، هزینه سوخت حمل بار نیز مانند هزینه سوخت مسافری در نظر گرفته شود.

استان یزد سه هزار واحد صنعتی دارد و سالانه افزون بر 2 میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۹ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha