نیکزاد: پیگیر اختصاص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برای تالار شهر اردبیل هستیم

اردبیل- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای تالار شهر اردبیل پیگیری می‌شود. 

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه تالار شهر اردبیل به خبرنگاران اعلام کرد: اعتبارات مصوب این طرح مورد پیگیری شده و بزودی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۲ هزار میلیارد ریال برای این طرح تصویب شد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم از محل ماده ۵۶ و از سوی بانک ملی پرداخت می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: این پروژه به علت عدم پیگیری اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور بلاتکلیف مانده است و اگر در گذشته پیگیری می شد تا به حال این طرح به اتمام می‌رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به صراحت اعلام می کنم که هیچ قدرت نفوذی بدون پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی ندارم مگر اینکه مدیران کل و مسئولان دستگاه های اجرایی از ما مطالبه کرده باشند و این طرح هم تا به حال از سوی متولیان فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل مورد پیگیری نشده است.

وی افزود: در صورت پیگیری جدی، هم بانک ملی اعتبار مصوب را پرداخت خواهد کرد و هم سازمان برنامه و بودجه پرداخت سود را متعهد خواهد شد.

نیکزاد بیان کرد: با اختصاص این اعتبارات، عملیات اجرایی مجموعه تالار شهر اردبیل تسریع شده و برای تکمیل آن هم تامین اعتبارات مورد نیاز پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: تالار شهر اردبیل به عنوان مرکزی در شان اصحاب فرهنگ و هنر استان، فرصت و بستری برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا مجموعه فرهنگی و هنری تالار شهر اردبیل سال ۱۳۸۸ مصوب و عملیات احداث آن در سال ۱۳۸۹ آغاز شد. این طرح در سال ۱۳۹۲ به علت مشکل پروانه و قرار گرفتن در حریم برق فشار قوی تعطیل شد؛ تا اینکه با هماهنگی شهرداری و استانداری مشکلات برطرف و عملیات احداث آن از سر گرفته شد.

این طرح که تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع شامل یک سالن تخصصی ویژه موسیقی با ظرفیت ٧٠٠ نفر و یک سالن ویژه نمایش با سن متحرک و ظرفیت ٦٠٠ نفر در دست احداث است.

تالار شهر به عنوان بزرگترین طرح عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل قرار بود در سال ۹۶ آماده بهره‌برداری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha