قزوین در بهره مندی از امکانات درمانی جزو استان‌های آخر است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: قزوین در بهره مندی از امکانات درمانی در ردیف استان های آخر است که البته این کمبود با تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور تا حد زیادی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بویین زهرا که با حضور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: قزوین در حوزه تولید و درآمدزایی و ارزش افزوده جایگاه مهمی را در سطح کشور دارد تا جایی که تولید استان بیشتر از هزینه های آن برای کشور است.

وی استان قزوین را علاوه بر صنعت و کشاورزی صاحب مزیت های ویژه دیگری نیز دانست و خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک میلیون خودرو از مسیرهای ارتباطی استان تردد می کنند که این آمار در پیک تعطیل سال به ۲ میلیون تردد نیز افزایش می یابد که این مساله خود یک فرصت است و البته نیازمند یک سری نیازها و زیرساخت ها نیز در این رابطه هستیم.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه بهداشت و درمان جزو استان های رده آخر است و عقب ماندگی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان برای رفع این مساله برنامه ریزی های لازم نیز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ظلم تاریخی در تقسیمات سیاسی در گذشته به این استان صورت گرفته و شاید منشاء عقب ماندگی های آن در برخی حوزه ها، همین موضوع باشد.

اعلایی خاطرنشان کرد: قزوین در سال جاری با پیگیری های انجام شده از حیث رشد اعتبارات استانی رتبه نخست را کسب کرده و در حوزه تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور نیز اقدامات خوبی رقم خورده که همه اینها می تواند به رشد و توسعه استان منجر شود.

به گفته وی، بویین زهرا از شهرستان های موثر در حوزه کشاورزی و صنعت است و در این بخش نیازمند حمایت ها و اعتبارات بیشتری برای این شهرستان هستیم.

استاندار قزوین در ادامه از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا جلسه ای با حضور برخی وزرا، مسوولان کشوری و نمایندگان استان پیرامون حل مسایل و مشکلات قزوین پیرو این سفر، برگزار شود.

محمدباقر قالیباف در سفر یک روزه خود به بویین زهرا، روز سه شنبه ضمن حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان در دومین اجتماع بزرگ میثاق با شهید محراب آیت‌الله مدنی و یادواره شهدای بخش رامند در شهر دانسفهان شرکت می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha