۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85112641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوه‌گری بهار با چاشنی بارش باران در گلستان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبر: 85112641
جلوه‌گری بهار با چاشنی بارش باران در گلستان

گرگان - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی همان‌گونه که سازمان هواشناسی هشدار داده بود علاوه بر شادمانی کشاورزان پس ازیک دوره خشکی، موجب آبگرفتی معابر برخی شهرهای گلستان و دشواری در تردد خودرویی شد.

به گزارش ایرنا، فعالیت این سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه آغاز شد و علاوه بر کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما، منجر به بارش باران در اغلب مناطق گردید.

شدت فعالیت این سامانه در برخی مناطق مانند بندرترکمن، کردکوی و گرگان به گونه‌ای بود که به آب‌گرفتگی معابر انجامید و رانندگان و عابرین پیاده برای حرکت در خیابان‌ها، با دشواری همراه کرد.

ساکنان مناطق کوهستانی گلستان در چند ساعت فعالیت این سامانه شاهد بارش فراوان باران بودند که این بارش‌ها بخشی از دغدغه تولید محصولات کشاورزی آنان و دیگر زارعان استان را تا حدودی برطرف کرد.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، سه‌شنبه شب از میزان ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و بتدریج و از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده جوی آرام برای استان پیش‌بینی می‌شود.

گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۲ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha