۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳
کد خبر: 85112623
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کشفیات رب‌گوجه تقلبی در نیشابور افزایش یافت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳
کد خبر: 85112623
کشفیات رب‌گوجه تقلبی در نیشابور افزایش یافت

مشهد- ایرنا- پس از آنکه چندروز پیش مسئولان از کشف و ضبط پنج هزار و ۱۶۰ قلم کنسرو رب گوجه فرنگی با پروانه بهداشتی جعلی در نیشابور خبر دادند حالا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهر نیز اعلام کرد محموله دیگر شامل بیش از دو و نیم تن رب به دلیل تقلب در پروانه ساخت توقیف شد.

دکتر هادی حسین زاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند تولید محصولات غذایی در کارخانجات با حضور مسئول فنی انجام می شود و پروانه ساخت شماره کدی است که اداره غذا و دارو برای محصولات غذایی صادر می کند.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته از سطح مراکز تهیه و توزیع موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط طی 2 روز گذشته بیش از دو نیم تن رب به ارزش حدود یک میلیارد ریال به دلیل تقلب در پروانه ساخت توقیف و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی ارسال شد.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور نیز در این خصوص گفت: هوشمندی و توجه کارشناسان بهداشت محیط و ارتباطات مناسب اداره غذا و دارو با معاونت بهداشت و گروه سلامت محیط و کار، عوامل مهم کنترل محصولات غذایی در سطح تولید و توزیع هستند.

ابوالفضل آهی افزود: این ارتباطات مداوم راه را بر تقلب می بندد و نظارت کارشناسان در کارخانه، وسایل نقلیه حمل ونقل و سطح توزیع مکمل هم هستند.

وی ادامه داد: از همشهریان خواستاریم که موادغذایی مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر تهیه و به مشخصات بهداشتی از جمله نام و آرم محصول، پروانه ساخت یا شناسه نظارت، تاریخ تولید و انقضا، آدرس محل تولید و... محصولات دقت کنند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیز خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده دریافت گزارش ها و شکایت های مردمی است.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به ۵۸۰ هزار نفری ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha