تور اکران‌های خصوصی «اقیانوس پشت پنجره» در راه جنوب

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی زاده، با حضور بازیگران و کارگردان برای هنرمندان، مسئولین استان هرمزگان، نوجوانان، روانشناسان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در جزیره قشم، بندرعباس، و شهر میناب اکران می‌شود.

بابک نبی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی و در ارتباط با اکران فیلمش اقیانوس پشت پنجره که قرار است در استان هرمزگان به نمایش دربیاید، بیان کرد: اکران فیلم در کنار مردم خونگرم هرمزگان، حتما جذاب و هیجان انگیز است. اینکه آنها در این فیلم، نتیجه تلاش نوجوانان و هنرمندان توانمند هرمزگان را می بینند و به استعداد، زیبایی ها و پتانسیل های ارزشمند استان خود، از زوایای مختلف پی می برند، بنظرم امید بخش و ارزشمند است.

امیدوارم این اکران ها برای نوجوانان با استعداد و برای هنرمندان هرمزگان که مدتهاست منتظر نمایش این فیلم هستند و حتی برای مسئولین استان مفید باشد و تاثیرات لازم خود را بگذارد و برای همه روشن شود که این منطقه همانطور که همواره به لحاظ اقتصادی و استراتژیک مورد توجه قرار می گیرد، از نظر مسایل فرهنگی و هنری نیز اهمیت بسیاری دارد و بر همین اساس باید به هنرمندان هرمزگانی نیز توجهی ویژه صورت بگیرد.

پس از گذشت بیش از سه سال از تولید فیلم چرا هنوز اکران نمی شود یا چه زمانی قرارست اکران عمومی داشته باشد، اظهار داشت: اکران در سینمای کودک و نوجوان، بعنوان یکی از ژانرهای خاص سینمایی، قواعدی متفاوت از سینمای بزرگسال و یا موضوعات اجتماعی دارد. سینمای کودک بیشتر باید سرمایه گذاری کند تا اینکه بخواهد در همان مراحل اول، به برداشت سرمایه بیندیشد.

تور اکران‌های خصوصی «اقیانوس پشت پنجره» در راه جنوب
بابک نبی‌زاده

اساسا واژه « سرمایه » در سینمای کودک تعریف و محتوایی متفاوت دارد. اینجا دیگر نگرانی از تعداد فروش بلیط یا بازگشت و سودآوری سرمایه فیلم، در درجه اول اهمیت قرار ندارد، چرا که با رویکردها و مفاهیمی طرف هستیم که باید روی آینده نوجوانان بعنوان مخاطب اصلی خود تاثیر بگذارند و چون هنوز تا رسیدن به آن قواعد ایده آل فاصله داریم، ترجیحم این است که این فیلم همچنان با اکرانهای خصوصی کارش را ادامه دهد.

به دلایل مختلف، امروز، اکرانهای خصوصی برای ما و فیلم سودمندتر خواهد بود و از طرفی هم با توجه به تخصصی بودن مخاطبان، در این نوع اکرانها، ماجرای «تأثیر و تأثر» کاملتر اتفاق می افتد. یعنی هم فیلم روی مخاطبان اصلی یا منتقدان، تاثیرش را می گذارد و هم مخاطب روی فیلم و ما به عنوان سازندگانش تاثیر می گذارد. در واقع فیلم هم تاثیر می گذارد و هم تاثیر می گیرد و این یک روند ارگانیک و پیشرو در حوزه سینمای تخصصی است.

این اتفاق در اکرانهای عمومی، و در سالنهای سینمای شهر که تنها به فروش بلیط و مسایل اقتصادی متمرکز هستند، معمولا کمتر اتفاق می افتد. بنابراین در سینمای نوجوان که ژانری کاملا علمی و آزمایشگاهی است، همیشه با اکرانهای خصوصی موافق تر هستم. ضمن اینکه از سال گذشته، از استانهای زیادی خواستار دیدن فیلم شده اند و برای شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، مشهد، کرج و سنندج نیز در حال برنامه ریزی برای ادامه اکرانهای خصوصی فیلم هستیم.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره به کارگردانی بابک نبی زاده، خردادماه امسال برای هنرمندان، مسئولین استان هرمزگان، نوجوانان و روانشناسان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در جزیره قشم، بندرعباس، و شهر میناب و با حضور بازیگران و کارگردان فیلم اکران می شود.

این فیلم در تابستان سال ۹۸ در مناطقی از شهر میناب، و جزیره قشم و روستاهای گامبرون، لافت، چاهکوه و دره ستارگان با حضور هنرمندان و بازیگران استان هرمزگان فیلمبرداری شد و تاکنون جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است. از جمله: جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان از جشنواره کینولاب لهستان؛ جایزه بهترین فیلم نوجوان از جشنواره سانفرانسیسکو؛ جایزه بهترین فیلم نوجوان از جشنواره زیروپلاس روسیه؛ جایزه هیات مربیان فیلمسازی جشنواره لهستان؛ جایزه ویژه هیات داوران صلح جهانی یونیسف؛ جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نوجوان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان.

برنامه اکران‌های « اقیانوس پشت پنجره » به قرار زیر است:
_ سه شنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سینمای اداره ارشاد شهر میناب. ساعت ۱۸:۳۰
_ چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سینمای کانون بندرعباس ساعت ۱۸:۳۰
_ پنجشنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سینمای کانون پرورشی جزیره قشم ساعت ۱۸:۳۰

تمامی اکرانها همراه با جلسات نقد، و پرسش و با مخاطبان و کارشناسان سینمایی استان خواهد بود. عوامل سازنده اقیانوس پشت پنجره: تهیه کننده: سید جلال چاوشیان. مجری طرح: دکتر محمد رضا کریمی صارمی. نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده. مدیرفیلمبرداری: حمید مهرافروز. مدیر تولید: مهدی مددکار. تدوین: کاوه ایمانی. آهنگساز: محمد فرشته نژاد. فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی. پشتیبانی تولید هرمزگان: رضا مهرانی. یوسف رنجبر. طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام. مدیر صدابرداری: جعفر علیان. گریم: داریوش صالحیان، هاشم جوری. صداگذار: مهزیار یزدانی نیا. عکس: مصطفی مهدوی. علی اکبر اسماعیلی. بازیگران: جعفر قاسمی. مهران مظفری. حدیثه کرمی. غلام رنجبر. ایوب رحیمی. محمد آزادی. حسن ذاکری. محمد علی قویدل. محمد سلیمی. مهسا مهرانی. کیانا رنجبر. محمد آزادی. محمد صدرا ستوده نژاد. عبدالصمد آهونبر. به سفارش: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha