۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85112287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند و آمریکا به دنبال تعمیق روابط استراتژیک

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85112287
 هند و آمریکا به دنبال تعمیق روابط استراتژیک

تهران- ایرنا- هند و آمریکا به دنبال تعمیق روابط استراتژیک و افزایش تجارت فناوری با یکدیگر هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از هندوستان تایمز، هند و ایالات متحده با گسترش تعاملات خود، اولین نشست گفتگوی تجاری استراتژیک را در تاریخ ۴ تا ۵ ژوئن برگزار خواهند کرد تا نتایج خلاقیت‌ها در زمینه فناوری نوظهور(iCET) را با ساده‌سازی کنترل‌های صادرات، تقویت تجارت با فناوری پیشرفته و تسهیل انتقال فناوری بین دو کشور انجام دهند.

اولین گفتگوی استراتژیک بین مشاوران امنیت ملی دو کشور در ۳۱ ژانویه(بهمن ماه ۱۴۰۱) برگزار شد و تصمیم برای برگزاری نشست تجاری استراتژیک زمانی گرفت شد که «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده برای از سرگیری گفت وگوهای تجاری دوجانبه در ۱۰ مارس (اسفند ۱۴۰۱) به هند آمد.

«وینی کواترا»، معاون وزیر امور خارجه هند اوایل ماه آینده برای دیدار با «آلن استیوز» معاون وزیر بازرگانی در بخش صنعت و امنیت، برای این گفتگوی استراتژیک تجاری و همچنین آماده کردن مقدمات برای دیدار نخست وزیر هند نارندرا مودی در ۲۲ ژوئن (یک تیر) به آمریکا سفر خواهد کرد.

انتظار می‌رود که مودی در جریان نشست گروه ۷ در ۱۹ و ۲۱ مه (۲۹ و ۳۱ اردیبهشت)، سپس در اجلاس سران کواد در ۲۴ ماه مه (۳ خرداد)، با رییس جمهور آمریکا دیدار کند.

این دیدارها بخشی از تعامل حیاتی کشورهای حاشیه اقیانوس آرام است و به عنوان بخشی از تعامل هند و ایالات متحده، به ویژه در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، انتظار می رود کواترا اطمینان حاصل کند که تمامی موانع تحت قوانین بین المللی داد و ستد تسلیحات (ITAR) و مقررات صادرات (EAR) برای شرکت های آمریکایی برای مشارکت در تولید سیستم های پیشرفته مانند موتور هواپیما، فن آوری های مهمات و پهپادهای مسلح در هند، هموارتر می شود.

به گفته دیپلمات‌های مستقر در واشنگتن و دهلی نو، انتظار می‌رود که ایالات متحده درخواست جنرال الکتریک را برای تولید مشترک موتورهای جت F-۴۱۴ در هند برای جنگنده های تجاس مارک ۲ (Tejas Mark II) قبل از سفر نخست وزیر مودی به ایالات متحده تایید کند.

شرکت جنرال الکتریک همچنین در حال گفتگو با شرکای فرعی خود در اتحادیه اروپا است تا تولید موتورهای F-۴۱۴ را به هند منتقل کند.

هند همچنین به دنبال فناوری اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) ایالات متحده برای افزایش آگاهی حوزه دریایی در هند و اقیانوس آرام است.

علاوه بر این، دو کشور با توجه به تهدید نظامی چین برای تایوان و صنعت نیمه هادی مستقر در هند، به دنبال راهی برای ایجاد زنجیره های تامین نیمه هادی انعطاف پذیر در هند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha