۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85112164
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی خراسان‌شمالی آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85112164
تدوین نقشه مهندسی فرهنگی خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی از آغاز تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان با هدف رفع مسایل فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خاکشور روز دوشنبه در جلسه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی چراغ راهنمایی برای حل مسایل فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی است.

وی افزود: این سند آسیب‌های اجتماعی استانی و شرایط کنش‌گران اصلی فرهنگی را در قالب پنج کمیته تخصصی احصا و ذیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت و بانوان و خانواده با دبیری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ریل گذاری و عملیاتی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: گرچه در این نقشه به موضوعات فرهنگی به شکل تخصصی پرداخته می شود اما رویکرد این است که برنامه های فرهنگی توسط افراد شناخته شده و سمن های ذیربط اجرا شود.

خاکشور با بیان اینکه ظرفیت های فرهنگی خراسان شمالی بسیار بالا است، گفت: تمام الگوهای پیشرفت توسعه در سایه ارتقا فرهنگی شکل می‌گیرد و همواره حوزه فرهنگ اهمیت خود را در جامعه نشان داده است بنابراین با اندکی تغییر مسیر و فرایندها می توان بسیاری از مسایل را حل کند.

خراسان شمالی با هشت شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، سند مهندسی فرهنگی کشور در سال ۹۱ به تصویب رسید و در سال ۹۳ با اضافه شدن یک بخش به آن بار دیگر تصویب شد و توسط دو رئیس جمهور ابلاغ شد، این سند دارای ۱۳ راهبرد کلان و ۱۰۳ راهبرد ملی و ۳۰۴ برنامه بوده و برای تدوین آن از ظرفیت‌های نخبگان و صاحب‌نظران کشور به بهترین شکل بهره برده شده است.

ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به استناد بندهای الف و ج بخش دوم فصل هفتم نقشه مهندسی فرهنگی کشور (مصوب جلسه ۸۴۷ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و به منظور اجرایی شدن نقشه در استان ها، آیین نامه برش استانی نقشه را تصویب کرد.

برش استانی نقشه، امتداد نقشه و اسناد مصوب آن در استان است که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم انداز، اسناد و سیاست های فرادستی و برنامه آمایش استان قرار دارد و تمام یا بخشی از برنامه عملیاتی آن دسته از برنامه ‎ های توسعه ای است که پس از تصویب این آیین نامه تهیه می شوند.

مسئولیت اجرای برش استانی نقشه بر عهده دستگاه های اجرایی مرتبط با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه های فعال مردمی است.

شورای برنامه ریزی برش استانی نقشه را برای اجرا و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می کند.

دستگاه های اجرایی ذیربط موظفند بر اساس اقدامات استانی و فهرست برنامه و فعالیت ها، نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha