۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85111850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با ملخ بومی در ۶۰۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

یاسوج - ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ملخ های بومی به برخی مزارع استان حمله کرده اندگفت: مبارزه با این آفت از ابتدای امسال تاکنون در سطح ۶۰۰ هکتار از مناطق مختلف انجام گرفته است.

حسین لایقی مطلق روز سه شنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:تا زمان حاضر هفت هزار هکتار از مزارع استان برای مقابله با آفت ملخ بومی ارزیابی و پایش شده که از این میزان سه هزار هکتار آن آلوده به این آفت بوده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:این اداره متولی  و آماده انجام مبارزه با ملخ بومی در مزارع بهره برداران در مناطق مختلف استان است.

وی بیان کرد: بهره برداران در صورت حمله ملخ ها برای دریافت سم، تجهیزات به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا با همراهی کارشناسان عملیات سمپاشی در مزارع آنان انجام شود.

لایقی مطلق عنوان کرد: آفت ملخ بومی در سال های پربارش به مراتع حمله و به مزارع هم سرایت می کند به همین علت نیاز است برای مبارزه با این آفت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مشارکت داشته باشند.

ملخ ایتالیایی در ایران به نام ملخ بومی نیز مشهور است،در سال‌هایی که جمعیت این ملخ طغیان داشته باشد تمام پوشش گیاهی و سرسبزی اطراف خود را مورد تغذیه قرار می‌دهد و اگر گیاهان مورد حمله جوان باشد کاملاً آنان را از بین می‌برد.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha