۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85111025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای شهر لنده از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85111025
دمای هوای شهر لنده از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشت

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای شهر لنده گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته ۴۰.۵ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۰، لیکک ۳۹.۸، دوگنبدان ۳۹.۵ و شهر دهدشت ۳۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به ترتیب ۲۹.۱ و ۲۶.۲درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند ابراز داشت: بامداد امروز شهر یاسوج با دمای حداقل ۱۰.۸درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گرد و خاک از دیگر پدیده های هواشناسی استان است تاکید کرد: دید افقی هم اکنون در شهرهای دوگنبدان و لیکک هم اکنون هفت کیلومتر است.

بهره مند تاکید کرد: استاندارد دید افقی در شرایط استاندارد ۱۰ هزار متر است.

وی اظهار کرد: هوای صاف تا کمی ابری،افزایش ابر و سرعت وزش باد،کاهش دید افقی و گرد و خاک از مهمترین پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha