۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85110590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس نوبت صبح شهر کرمانشاه غیرحضوری شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به علت آلودگی هوا تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه در نوبت صبح روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تعطیل و غیرحضوری شد.

«افشین یگانه» صبح یکشنبه به ایرنا توضیح داد: به دلیل گردوغبار هوای شهر کرمانشاه امروز یکشنبه به مرحله بحرانی رسید و به همین دلیل فعالیت مدارس غیرحضوری شد.

در سال ۱۴۰۲ این برای اولین بار است که هوای شهر کرمانشاه به دلیل گردوغبار به مرحله بحرانی می رسد و فعالیت آموزشی مدارس غیرحضوری می گردد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد.

کیفیت هوای شهر کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: براساس پایش ایستگاه‌های سنجش هوا، کیفیت هوای شهر کرمانشاه در صبح امروز (یکشنبه ۲۴اردیبهشت) در وضعیت بحرانی و کیفیت هوای چهار ایستگاه دیگر در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

احد جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص کیفیت هوا که ناشی از ورود ریزگرد به هوای منطقه است هم اکنون در شهر کرمانشاه ۳۴۹ میکروگرم بر مترمکعب است که عدد استاندارد آن ۱۰۰ است.

وی اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های کنگاور، ۱۸۲، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۵۲، پاوه ۱۲۳ و اسلام آباد غرب نیز ۱۶۳ میکروگرم بر متر مکعب است که موجب شده هوای این مناطق نیز در وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: این وضعیت به دلیل ورود یک توده گردو غبار از غرب کشور به منطقه است که از روز گذشته وارد استان شده و بتدریج در حال خارج شدن است.

جلیلیان افزود: این توده هوا از بعداز ظهر امروز از منطقه خارج شده و از کیفیت هوا از وضعیت بحرانی خارج خواهد شد ولی براساس اعلام اداره کل هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود یک توده گردو غبار دیگر به استان دوباره شاهد ریزگرد در هوای استان خواهیم بود که تا اواخر فردا تداوم خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha